کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

فیلم Tár برنده جایزه بهترین فیلم منتقدین نیویورک شد
زمان مطالعه : 1 دقیقه
Spread the love



 

 

 

تار (Tár)

تار (Tár) فیلمِ درام روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد است که در ۲۰۲۲ منتشر شد.

 

 

 

 هنرمندان

این فیلم نخستین ساختهٔ فیلد از زمان بچه‌های کوچک با بازی کیت وینسلت است که در ۲۰۰۶ منتشر شد. نوئمی مرلان، نینا هوس، سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و مارک استرانگ در نقش‌های مکمل حضور دارند.

 

 

نکات فیلم

این فیلم زندگی و زوال رهبر ارکستر پرآوازه به‌نام لیدیا تار (با نقش‌آفرینی کیت بلانشت) را روایت می‌کند که به رفتار ناشایستی متهم شده‌است.  تار در ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ برای نخستین بار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و بلانشت در آن‌جا جام ولپی بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. این فیلم در ۷ اکتبر در سینماهای منتخب ایالات متحده به‌وسیلهٔ فوکس فیچرز اکران شد.  تار با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و در زمینهٔ کارگردانی، فیلم‌نامه و نقش‌آفرینی بلانشت ستایش شد. این فیلم از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ نام گرفت.  این فیلم در مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم – درام و بهترین فیلم‌نامه شد که بلانشت جایزهٔ بهترین بازیگر زن را کسب کرد. تار در جوایز اسکار نیز نامزد دریافت شش جایزه شد.

 

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها