کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

۶ چهره برتر تئاتر و سینما تجلیل شدند
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



در شب سینما و تئاتر انقلاب که شب گذشته و در قالب برنامه های هفته هنر انقلاب برگزار شد در هر رشته تئاتر و سینما از سه هنرمند منتخب این حوزه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که بعد از اذان مغرب و صرف افطار در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، اصغر همت، اتابک نادری، علیرضا دریابیگی، جلیل فرجاد، خیام وقار کاشانی، سیدجمال ساداتیان، محسن یزدی، حبیب ایل بیگی، جواد افشار، یزدان عشیری، هادی حجازی فر، سیاوش سرمدی، محمد سرشار، هادی مقدم دوست، محمدرضا مصباح، محمدرضا شفاه، محمدحسین مهدویان، مجدالدین معلمی، توحید معصومی، محمدحسین لطیفی، حسین پارسایی، محمدحسین قاسمی، نصرالله قادری، انوش معظمی، امیرحسین شفیعی، علی قربانی، محمد زرویی نصرآباد، کوروش سلیمانی، لیلی عاج، علی عطایی و هنرمندان مدیران مختلف حوزه سینما و تئاتر حضور داشتند.

مراسم بعد از پذیرایی افطار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با اجرای رسالت بوذری آغاز شد. پخش بیانات مقام معظم رهبری درباره هنر نمایش در جمع دانشجویان و سردبیران نشریات دانشجویی و همچنین پخش تصاویری از آثار نمایشی که در سالیان گذشته در حوزه هنری به صحنه رفته اند بخش ابتدایی برنامه بود.

در ادامه کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سخنانی کوتاه به هنرمندان سینما و تئاتر که در این برنامه حضور داشتند خیرمقدم گفت و آرزوی قبولی طاعات و عباداتشان را کرد.

بعد از صحبت های زارعی با حضور وی و کاظم نظری از سه هنرمند انقلابی عرصه هنرهای نمایشی درسال ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

اولین هنرمند برگزیده انقلاب در عرصه نمایش در سال ۱۴۰۰ لیلی عاج بود که پیش از تجلیل از وی، ویدیویی از افتخاراتش در عرصه تئاتر پخش شد.

از این نمایشنامه نویس و کارگردان به دلیل نگارش نمایشنامه «بابا آدم» در سال گذشته قدردانی شد. سعید اسماعیلی دومین هنرمند تئاتری بود که برای اجرای نمایش میدانی «فصل شیدایی» تجلیل شد. سومین هنرمندی که به عنوان چهره هنر انقلاب در حوزه تئاتر تجلیل شد نصرالله قادری بود.

پخش بیانات مقام معظم رهبری با جمعی از کارگردانان سینما بخش بعدی مراسم امشب بود. در ادامه حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری نیز همچون زارعی سخنرانی نداشت و تنها به هنرمندان حاضر در مراسم خیرمقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که این مراسم در سال های بعد هم بدون وقفه برگزار شود.

بعد از پخش کلیپی درباره برنامه های سازمان سینمایی سوره در سال گذشته مراسم‌ تجلیل از سه هنرمند حوزه سینما در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
محمد سرشار رئیس سابق شبکه پویا و فعال حوزه پویانمایی و کودک اولین هنرمندی بود که در حوزه سینما تجلیل شد. دومین هنرمند برگزیده انقلاب در حوزه سینما در سال ۱۴۰۰ سیاوش سرمدی کارگردان فیلم سینمایی «منصور» و مستند «سوریه پرونده یک بحران» بود.

هادی حجازی فر کارگردان و بازیگر سینما سومین چهره برگزیده انقلاب در حوزه سینما بود که برای ساخت فیلم «موقعیت مهدی» مورد تجلیل قرار گرفت.

در پایان مراسم نیز هنرمندان برگزیده انقلاب در حوزه سینما و تئاتر با حضور روی سن با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها