کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

سوفیا تیلور رامزیر علی زاده ۷ نوامبر ۱۹۹۵ بازیگر آمریکایی است. او بیشتر برای بازی در مجموعه کمدی رمانتیک ام‌تی‌وی، تظاهر، مجموعه پزشکی درام ای‌بی‌سی، آناتومی گری و وحشی‌ها شناخته‌می‌شود. از نقش‌های سینمایی او می‌توان به پنه‌لوپه آماری در جرئت یا حقیقت و کلوئی فریزر در آنچارتد اشاره کرد.
سوفیا علی در ۷ نوامبر ۱۹۹۵ در سن دیگو، کالیفرنیا متولد شد. پدر او، آسیم علی، پاکستانی و مادرش، بروک علی، آمریکایی می‌باشد.

علی نخستین فعالیت بازیگری خود را با حضور در برنامه تلویزیونی خیابان کی تجربه کرد و پس از آن در فیلم‌ها و مجموعه‌‌های تلویزیونی مختلفی مانند تظاهر، سی‌اس‌آی: میامی، مبلغ و هر کی یک چیزی می‌خواد به ایفای نقش پرداخت.

نخستین موفقیت علی در سال ۲۰۱۷ و با حضور در نقش دکتر داهیلا قدری در مجموعه تلویزیونی آناتومی گری اتفاق افتاد. او در سال ۲۰۱۸، در فیلم دلهره‌آور و ترسناک جرئت یا حقیقت بازی کرد. علی در مارس سال ۲۰۲۰ برای ایفای نقش کلوئی فریزر، به جمع بازیگران فیلم آنچارتد که بر پایه مجموعه بازی ویدئویی به همین نام است پیوست و به عنوان یکی از بازیگران اصلی در سریال وحشی‌ها ظاهر شد.

list