کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

سید جواد هاشمی در سال ۱۳۴۴ خورشیدی در محلهٔ نواب تهران، زاده شد.خانوادهٔ او از گیلان و شهر پره‌سر در شهرستان رضوانشهر به تهران مهاجرت کرده‌بودند. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شد.سید جواد هاشمی دارای دو فرزند به نام‌های سید محسن و فاطمه‌السادات است. هاشمی در ابتدا مسئول حراست یکی از شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی بود، اما بعد از آنکه در یکی از سکانس‌های یک تله‌فیلم برای چند ثانیه به ایفای نقش پرداخت مورد توجه کارگردان تله‌فیلم واقع شد. او به خاطر نوع پوشش و آرایش چهره‌اش اغلب در نقش شخصیت‌های مذهبی و اسلام‌گرا به کار دعوت می‌شود.
اولین کار جدی وی، تئاتر حج ابراهیم، حج عاشورا در سال ۱۳۵۸ به کارگردانی کمال‌الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از آن، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب ساختهٔ رسول ملاقلی‌پور رسماً وارد عرصهٔ سینما شد. اولین کار تلویزیونی وی سیمرغ در سال ۱۳۷۰ بود.وی ۲۹ بار در فیلمهایش شهید شده‌است.
کار تلویزیونی ۳۵۲ محصول شبکهٔ دو سیما در مقام بازیگری و سریال‌های مظلوم اول، تنها، افسون، شهر باران و پنج دقیقه تا مرز در مقام نویسندگی و کارگردانی کار شده‌است. سریال به سوی خورشید کار جعفر سیمائی در مقام آهنگساز، فیلم سینمایی پرواز روح و فیلم سینمایی تشنه ساخته‌های حسین جامی در مقام آهنگساز از دیگر کارهای وی می‌باشد. او تاکنون در بیش از ۴۳ فیلم و سریال کوتاه و بلند، حضور داشته‌است.

list