کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

خلاصه‌ ای از قسمت آخر سیگار بزرگ The Big Cigar 2024  آیا هیوئی و گوئن به کوبا رسیدند
زمان مطالعه : 13 دقیقه
Spread the love



خلاصه‌ای از قسمت آخرسیگار بزرگThe Big Cigar 2024 آیا هیوئی و گوئن به کوبا رسیدند

 

 

سریال درام و زندگینامه‌ای The Big Cigar 2024 “سیگار بزرگ” در AppleTV+ این هفته با انتشار قسمت ششم به پایان می‌رسد، زیرا داستان تلاش شجاعانه هیوئی پی. نیوتن برای فرار به کوبا به اتمام می‌رسد. در قسمت قبلی، هیوئی، شریکش گوئن و دوست تهیه‌کننده‌اش از هالیوود، استیو بلاونر، در وضعیتی وحشتناک دیده شدند زیرا پلیس فدرال مکزیک به مخفیگاه کوچک آنها در پورتو والارتا رسیده بود و به دنبال آنها می‌گشت. این قسمت آخرین مرحله از فرار طولانی، طاقت‌فرسا و تقریباً غیرممکن آنها از ایالات متحده را به تصویر می‌کشد، زیرا دوست قدیمی آنها، برت اشنایدر، نیز اینجا است تا به آنها کمک کند.

 

 

The Big Cigar- دنیای فیلم وسریال همآهنگ

 

چرا هیوئی از برت ناراحت است؟

 

قسمت ششم سریال The Big Cigar 2024 “سیگار بزرگ” به‌وسیله‌ی وقایعی که در پورتو والارتا اتفاق می‌افتد آغاز می‌شود، با افسران فدرال مکزیک هنوز در حال بازجویی از جوانی به نام آلدو در خانه هستند. در همین حال، هیوئی و دوستانش هنوز در زیرزمینی پنهان در خانه هستند، همچنان از دستگیری و اعدام ترسیده‌اند.

آلدو باید بدترین تیمار را از سوی سربازان تحمل کند، زیرا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به شدت درباره مکان آمریکایی‌ها سوال می‌پرسند. هرچند که قهرمان احساس می‌کند آلدو ممکن است تسلیم شود، اما این جوان توانسته است تمام شکنجه‌ها را تحمل کند و هیچ اطلاعاتی از خود ندهد. در نهایت، وقتی که شکنجه پایان یافت و سربازان رفتند، آلدو هیوئی و دیگران را از زیرزمینی خارج می‌کند و فوراً مرحله بعدی برنامه‌شان را برای حرکت به سوی کوبا توضیح می‌دهد.

 

The Big Cigar دنیای فیلم وسریال همآهنگ

در سریال The Big Cigar 2024، در حالی که برنامه اصلی آن بود که با یک قایق متعلق به یک مخاطب به نام آرتی که آن‌ها را به جلو می‌برد، اما این دیگر امکان‌پذیر نبود چرا که قایق آرتی به طور طنزآمیزی توسط مجسمه مسیح بی‌ابهتی نابود شده بود. بنابراین، آلدو اکنون توضیح می‌دهد که یک خودروی محلی برای آماده سازی آن‌ها برای رفتن به شهر مکزیکو سیتی آماده کرده است، جایی که آن‌ها نیاز به ملاقات با یک مخاطب در هتل کورازون دارند.

 

او بیان می‌کند که این مخاطب می‌تواند به راحتی به گروه کمک کند تا به سواحل کارائیب حرکت کنند، از جایی که می‌توانند به کوبا بروند بدون هیچ نگرانی. با این حال، هیوی، گوئن یا استیو هیچ ایده‌ای ندارند که مخاطبی که باید با او ملاقات کنند، همان مردی است که به طور بی‌ملاحظه آن‌ها را ترک کرده بود – برت شنایدر. در حالی که گروه چند ساعت بعد به سمت هتل کورازون حرکت می‌کنند، برت است که آن‌ها را استقبال می‌کند و دیدن تهیه کننده هالیوود هیوی را فوراً ناراحت می‌کند.

 

 

 

 

در ماجرای The Big Cigar 2024،قهرمان به برت می‌گوید که دیگر نیازی به کمک او نیست و از تهیه کننده می‌خواهد که به ایالات متحده بازگردد. برت درک می‌کند که این رفتار سرد فقط به دلیل این است که او از برنامه خود برای رانندگی هیوی به مرز مکزیک خود شکست خورده است.

در حالی که استیو بلانر به جای او مسئولیت را برعهده گرفته بود و همچنین خوب انجام داده بود، زیرا همچنان با گروه همراه بود، شکست برت واقعاً هیوی را به شدت آزرده و شوکه کرده بود، و به درستی. درگیری بین دو مرد به زودی دنبال می‌شود و اینجاست که هیوی افکار و درک خود را درباره تمام وضعیت بیان می‌کند. برای هیوی، این کل عمل فرار از خانه و استقرار در ایالات متحده یک گام ضروری برای بقای او است.

 

حضور شریک زندگی اش گوئن نیز که تصمیم به پیوستن به او در فرار گرفته است، باعث افزایش فشار بر او می‌شود، و بنابراین با احساس ناامیدی مطلق که او بر این سفر تقریباً غیرممکن خود را شروع کرده است. هیوی نه تنها دارد آسایش‌های زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، با وجود اینکه انتظارات وحشتناک اف‌بی‌آی در برابر او بسیار بوده است، بلکه همچنین باید از فعالیت‌های اجتماعی خود دست بکشد. بودن یکی از هم‌موسسان حزب پلیسه‌های سیاه و ترک کردن ناگهانی گروه در حالت بی‌پناهی آنچنانی که هیوی را بیشتر آزرده می‌کند و همچنین او را مجبور به پرسش از اخلاق به انجمن اجتماعی می‌کند.

The Big Cigar دنیای فیلم وسریال همآهنگ2

 

 

اما با توجه به ماهیت بی‌دقت برت شنایدر، قطعاً حس می‌شود که او بیشتر به شجاعت و شرکت در فرار یک فعال سیاسی مسلح و تصویری که با این مشارکت می‌تواند ایجاد کند، علاقه‌مند است. تنها چند روز قبل، او برای یافتن یک ماشین که او را به مرز مکزیک می‌برد، به خانه‌ای از دوستان خود رفته بود و به شدت مست و مواد مخدر شده بود و از همه حساسیت‌های خود را از دست داده بود.

 

در حالی که دوستانش با ناامیدی منتظر برگشت او با ماشین بودند، برت در حال لذت بردن در مهمانی خانه بود، با بعضی از مهمانان بعد از کشیدن دخانیات و مصرف چند دارو حرف‌های بی‌معنی می‌زد. هیوی و استیو حتی ترسیده بودند که دوستشان توسط اف‌بی‌آی گرفتار شده است یا حتی آسیب دیده یا کشته شده است، تنها برای بعداً حقیقت را دریافت کنند.

 

بنابراین، هیوی بیان می‌کند که او اکنون به شدت باور دارد که برت هیچ نگرانی واقعی برای زندگی او ندارد و تنها دلیل حضور او در این برنامه فرار، ماجرایی خالص است که با آن همراه است. برت این وضعیت به نظر می‌رسد که یک هیجان بیشتر است، از طریق آن می‌تواند به یک فعال مسلح نزدیک شود و قسمتی از زندگی بسیار شدید باشد. قهرمان شکایت می‌کند که برت به واقعیت کمک کردن به او برای خروج از مشکلات، تعهدی ندارد و این کلمات برای او آسیب زیادی می‌زند.

 

 

این بخاطر این است که برت شنایدر واقعاً می‌خواهد به هیوی از این وضعیت وحشتناک کمک کند و واقعاً نگران ایمنی زندگی خود است. برت اعتراف می‌کند که اشتباه کرده است و کلمات سختی که به او گفته می‌شود را ارزش می‌دهد، اما از هیوی و استیو می‌خواهد اجازه دهد که قسمتی از ماموریت و کمک به آن‌ها را بر عهده بگیرد. تهیه‌کننده نه تنها پول به کل عملیات می‌آورد، بلکه در گرفتن دسترسی به منابعی که می‌توانند به گروه کمک کنند، نیز موفق بوده است.

 

هیوی سعی می‌کند برای به دست آوردن یک ماشین دیگر برای بردن آن‌ها به کوزومل شانس بدهد، اما وقتی که همه انکار می‌کنند، گروه باید برت را کمک کند. در نهایت، گوئن نیز نظر خود را درباره این موضوع به هیوی می‌دهد، به او می‌گوید که او نیز باید با نقائص خود روبرو شود، همانطور که برت اعتراف کرده است، و او قهرمان را یادآوری می‌کند که او نیز همیشه به دوستانش کمک نکرده است. با گذشت زمان، هیوی فهمید که اشتباه برت واقعی بوده است و هیچ نشانه‌ای از اولویت‌های گمشده اش وجود نداشته است. بنابراین، زمانی که ماجرا به پایان می‌رسد، دو مرد دیگر هیچ مشکلی بین خود ندارند.

 

 

The Big Cigar دنیای فیلم وسریال همآهنگ3

 

چه اتفاقی برای مامور اف‌بی‌آی سیدنی کلارکدر سریال The Big Cigar 2024  می‌افتد؟

 

در سریال The Big Cigar 2024،با وجود تعدادی از موانع در راهش، مامور اف‌بی‌آی سیدنی کلارک همچنان مصمم به شدت باقی می‌ماند که هیوی را دستگیر و او را به ایالات متحده بازگرداند، یا حداقل او را توسط مقامات مکزیک دستگیر کند. در قسمت قبلی، کلارک با مخاطب آمریکایی خود، گرگوری لیپتون، که در ابتدا ناخواسته بود او را کمک کند، همکاری کرده بود. با هم با گرگوری، کلارک مسیری که هیوی پس از ورود به مکزیک از مرز تیخوانا گرفته بود را پیدا می‌کند و به محل مخفی که فعال حزب پلیس آمریکایی از آن استفاده کرده بود در پورتو والارتا می‌رسد.

 

در اینجا، آن‌ها الدو را مورد بازجویی قرار می‌دهند، اما در حالی که این جوان شجاع توانسته بود به شکنجه‌های سربازان فدرال مکزیک تحمل کند، اما نمی‌تواند شکنجه‌های سبک آمریکایی را تحمل کند. کلارک و لیپتون پسر الدو را به چنگ می‌گیرند و تهدید می‌کنند که او را به زندانیان اگر مرد مکان هیوی و دوستانش را فاش نکند، و الدو در نهایت می‌گوید که آن‌ها به شهر مکزیک حرکت کرده‌اند با هدف سفر به کوزومل.

 

 

دو مرد به کوزومل می‌رسند و از مردم محلی درباره هر مرد ممکن که افراد را غیرقانونی از مکزیک به ساحل کارائیب حمل کند، استفاده می‌کنند و در آنجا می‌فهمند که یک قاچاقچی در منطقه به نام دزد دریایی وجود دارد. کلارک پول به دزد دریایی پرداخت می‌کند تا اطلاعاتی را درباره کسانی که در طی چند ساعت یا روزهای آینده از خدمات او استفاده می‌کنند، به او بدهد، زیرا او برنامه دقیقی که هیوی در حال دنبال کردن آن است، حدس زده است. این تصمیم باعث موفقیت او، حداقل به نیمه، می‌شود زیرا او آن را همان زمان که هیوی و دوستانش سعی در رفتن با یک قایق از کوزومل می‌کنند، می‌فهمد.

 

این موجب یک شکار کوتاه اما شدید می‌شود که کلارک و لیپتون هیوی، برت، گوئن و استیو را تا بندر تعقیب می‌کنند، از جایی که آخرین به رفتن با قایق. کلارک پیش از این اظهار کرده بود که برنامه دقیق او برای یا برگرداندن هیوی و او را گروگان نگه دارد تا پلیس مکزیکی و اف‌بی‌آی بیایند یا به نیروهای پلیس فدرال مکزیک به سمت قهرمان می‌رود.

 

 

The Big Cigar دنیای فیلم وسریال همآهنگ4 1

 

 

در The Big Cigar 2024، به نظر می‌رسد که در نهایت کلارک سعی می‌کند هر دو از این طرح‌ها را اجرا کند و در هر دوی آن‌ها شکست می‌خورد، زیرا که به دنبال هیوی می‌دوید و در عین حال به نیروهای فدرال آمریکا مکان فراری آمریکایی را اطلاع داده است. این منجر به کشته شدن سیدنی کلارک توسط ژنرال فدرال‌ها می‌شود، زیرا وی او را به عنوان یک مانع در راه دستگیری هیوی پ. نیوتون می‌بیند. ژنرال می‌داند که FBI هیچ‌گونه حق‌و‌حقوقی در مکزیک ندارد و همچنین از این مطلب آگاه است که کلارک در آن زمان تمام تماس‌های خود را با FBI قطع کرده بود، زیرا سازمان آمریکایی به او اجازه ورود به کشور مجاور را نمی‌داد.

 

بنابراین، او تردیدی ندارد که کلارک را به عنوان یک تهدید در راهش می‌پذیرد و او را می‌کشد، که همچنین یک نگاه کوتاه به ماهیت رابطه سیاسی بین ایالات متحده و مکزیک را نیز نشان می‌دهد. با وجود اینکه کلارک همه چیز خود را برای متوقف کردن افرادی که او را دشمنان بزرگ ملت خود می‌دانست، داستان در یک کشور خارجی به پایان می‌رسد و هیچ کسی نه به او کمک می‌کند و نه حتی برای وی اندوه می‌خورد.

 

 

آیا هیوی و گوئن به طور نهایی به کوبا به سلامت رسیدند؟

 

در سریال The Big Cigar 2024، پس از رسیدن به کوزومل، هیوی و دوستانش با قاچاقچی همانی که کلارک با او تیم کرده بود، یعنی دزد دریایی، ملاقات می‌کنند تا آن‌ها را به سواحل کارائیب ببرند. قاچاقچی به طور خوش‌گمان وجود پول از هر دو طرف را تأیید می‌کند و همچنین اطمینان می‌دهد که قول خود را نسبت به هر دو طرف نگه دارد، اما این که برت بیشتر پول به او پرداخت می‌کند باعث می‌شود که دزد دریایی به طرف آن‌ها مثبت‌تر برخورد کند. بنابراین، او آن‌ها را در میان تیراندازی شدید از سوی سربازان فدرال مکزیک فرار می‌دهد و هیوی و دوستانش به آخرین‌بار موفق می‌شوند تا به قایق برسند.

 

از آنجا که مأموریت برت و استیو صرفاً این بود که هیوی را از هر خطری به سلامت بیرون ببرند و نه واقعاً او را تا کوبا همراهی کنند، آن‌ها پس از مدتی به هیوی و گوئن وداع می‌کنند، در حالی که دزد دریایی به طور ادامه دار آن‌ها را به سوی مقصدشان می‌برد.

 

 

The Big Cigar دنیای فیلم وسریال همآهنگ5

 

در The Big Cigar 2024، در ناحیه دریایی باز در نزدیکی سواحل کارائیب، هیوی از دزد دریایی خواست تا او و گوئن را با یک دینگی از قایق پایین بیاورد تا به سرزمین‌های کوبا برسند که فاصله کوتاهی دارند. قاچاقچی با این ایده موافقت نمی‌کند، هم به خاطر جریانات بسیار قوی در دریا و هم به خاطر اینکه سربازان کوبایی شهرت دارند که اول شلیک می‌کنند و بعداً سوال می‌پرسند.

 

هرچند دزد دریایی فکر می‌کند که این یک مأموریت خودکشی مطلق است، هیوی همچنان به طرح خود ادامه می‌دهد و شریک اعتمادش، گوئن که تا تازگی هم از او ازدواج کرده است، نیز همراه می‌شود. دینگی زوج توسط موج‌های بلند به خطرناکی رانده می‌شود، و هر دو با خطر غرق شدن و مرگ روبرو می‌شوند.

 

 

تقریباً یک معجزه است که هیوی و گوئن به ساحل کوبا می رسند و طرح رسیدن به این کشور بالاخره موفق می‌شود. بخش دوم مشکل، همانطور که توسط دزد دریایی اشاره شده است، قانونی کردن نیروهای نظامی کوبایی است که آن‌ها دشمن نیستند. هرچند که هیوی در ابتدا دشواری دارد تا توضیح دهد که کیست، چند نامه‌ای که به همراه آورده، در نهایت کمک می‌کند.

 

از آنجا که حزب پلنگ سیاه با باورهای انقلابی سوسیالیستی مشابه دولت کمونیستی به رهبری فیدل کاسترو، هیوی و گوئن در کوبا به خوشی رسیدند و به آن‌ها خانه‌ای جهت استقرار ارائه شد. بنابراین، طرح تقریباً غیرممکن فراری که قهرمان با آن شروع کرده بود، بالاخره موفقیت آمیز می‌شود و او موفق می‌شود از حیث قانونی FBI در یک کشوری که آماده برای مبارزه با او است، فرار کند.

 

 

The Big Cigar fbi6

 

 

بعد از اجرای فرار معروف به کوبا، اتفاقات برای هیوی و دوستانش چگونه بود؟

 

پایان The Big Cigar 2024 “سیگار بزرگ” به این موضوع اشاره دارد که برت شنایدر و استیو بلانر پس از بازگشت به ایالات متحده، ادامه دادند به تولید فیلم‌ها، هرچند که طولانی‌تر با هم کار نکردند. برت در نهایت برای مستند برجسته “قلوه‌ها و ذهن‌ها” در جنگ ویتنام جایزه اسکار را بدست آورد.

استیو از برت جدا شد و در ادامه به تولید برنامه‌ها و فیلم‌ها پرداخت. این دو مرد به طور تلخانه در سال‌های 2011 و 2015 درگذشتند. پس از برخورد با هیوی، بابی سیل از حزب پلنگ سیاه خارج شد و هیچگاه به آن سازمان بازنگشت. سیل برای ترویج عدالت نژادی و برابری اقتصادی فعالیت خود را ادامه داد و تا به امروز که در سن 86 سالگی است، هنوز زنده و فعال است.

پس از سپری کردن سه سال در آرامش در کوبا، هیوی پ. نیوتن باید به ایالات متحده بازگردد تا برای قتل کاتلین اسمیت محاکمه شود. این همان پرونده‌ای بود که FBI می‌خواست هیوی را فوراً دستگیر کند و او به فرار به کوبا پناه برد. هیوی در این پرونده از تمام اتهامات آزاد شد. در آمریکا، حزب پلنگ سیاه که او را دوست داشت، در سال 1982 تفکیک شد. در سال 1989، هیوی پ. نیوتن در اوکلند، آمریکا، به قتل رسید و در این حادثه که به نظر می‌رسد توسط تایرون رابینسون، عضوی از گروه مواد مخدر زندانی، انجام شده بود، کشته شد.

 

با وجود تغییرات زمان و تمام تلاش‌هایی که توسط هیوی و سایر اعضای حزب پلنگ سیاه صورت گرفت، نژادپرستی و خشونت پلیسی علیه جامعه سیاه‌پوستان هنوز هم به شدت در جامعه آمریکایی وجود دارد. پایان The Big Cigar 2024″سیگار بزرگ” با یادآوری این مسئله همراه است، با تصاویری از جنبش “زندگی سیاه‌ها مهم است” در سال 2020 که پس از قتل وحشی جورج فلوید به دست یک افسر پلیس نژادپرست و کینه‌جو پیگیری شد.

 

 

شما عزیزان می توانید این سریال یعنی The Big Cigar 2024 ( سیگار بزرگ ) را از رسانه همآهنگ بدون تهیه اشتراک به صورت آنلاین تماشا کنید.

 

 

اختصاصی از رسانه همآهنگ

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها