کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

مارک دیمون بازیگر ایتالیایی در سن 91 سالگی درگذشت
زمان مطالعه : 6 دقیقه
Spread the love



مارک دیمون بازیگر ایتالیایی در سن 91 سالگی درگذشت، تهیه‌کننده فیلم “هیولا”، مدیر فروش و بازیگر ایتالیایی فیلم‌های وسترن.

 

Mark Damon همآهنگ

درباره مارک:

 

مارک دیمون بازیگر ایتالیایی در سن 91 سالگی درگذشت، او  تهیه کننده و بازیگر فیلم آمریکایی متولد (۲۲ آوریل ۱۹۳۳) بود. وی برای بازی در فیلم “خانه اشر” به کارگردانی راجر کورمن، جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر جدید سال را به دست آورد، پس از آن به ایتالیا نقل مکان کرد و به عنوان یکی از بازیگران برجسته فیلم‌های وسترن اسپاگتی و عضوی از انجمن بازیگران و بازیگرانی باشگاه شبانه دولچه ویتا در رم شناخته می‌شد.. در اوایل دهه ۱۹۷۰، او تهیه‌کننده فیلم شد و به یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان هالیوود تبدیل شد. او شرکت‌های تولیدی Producers Sales Organization، Vision International، MDP Worldwide و Foresight Unlimited را تأسیس کرده است.

 

مارک دیمون (زاده با نام الن هریس؛ ۲۲ آوریل ۱۹۳۳ – ۱۲ مه ۲۰۲۴) تولیدکننده و بازیگر فیلم آمریکایی بود. وی برای بازی در فیلم “خانه اشر” به کارگردانی راجر کورمن، جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر جدید سال را به دست آورد، پس از آن به ایتالیا نقل مکان کرد و به عنوان یکی از بازیگران برجسته فیلم‌های وسترن اسپاگتی و عضوی از انجمن بازیگران و بازیگرانی باشگاه شبانه دولچه ویتا در رم شناخته می‌شد.

 

او به ایتالیا مهاجرت کرد و در فیلم‌هایی همچون “مقدس ترسو” (۱۹۶۲)، “رانندگان جوان” (۱۹۶۳)، “کوتاه‌ترین روز” (۱۹۶۳)، “شب سیاه” (۱۹۶۳)، “۱۰۰ اسب” (۱۹۶۴)، “مامور مخفی ۷۷۷” (۱۹۶۵)، “خدا، چقدر تو را دوست دارم!” (۱۹۶۶) و “جانی اورو” (۱۹۶۶) بازی کرد.دیمون در نهایت در دهه ۱۹۷۰ بازیگری را کنار گذاشت تا تهیه‌کننده فیلم شود. وی ابتدا در دهه ۱۹۷۰ به دنیای فروش و تولید مستقل وارد شد، در حالی که در ایتالیا زندگی و کار می‌کرد و بازار بزرگی از توزیع‌کنندگان بین‌المللی مستقل را که به دنبال فیلم‌های برتر آمریکایی بودند، مشاهده کرد.

 

Mark Damon 1 همآهنگ

 

حرفه و فعالیت مارک دیمون:

وقتی در سال ۱۹۷۷ به ایالات متحده بازگشت، شرکت Producers Sales Organization (PSO) را تأسیس کرد. هدف او فروش تصاویر مهم آمریکایی به توزیع‌کنندگان بین‌المللی بود، اولین شرکتی که با استودیوهای بزرگ رقابت می‌کرد. موفقیت بعدی دیمون با PSO به شهرت او به عنوان اختراع‌کننده تجارت فروش خارجی و مغز وحشی پشت تولید فیلم‌های مستقل منجر شد.

 

مشارکت‌های بصری او در اوایل توزیع بین‌المللی فیلم‌های تولیدی مستقل به طور گسترده از سوی انجمن تشخیص داده شده است و او در صنعت سرگرمی به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم‌های مستقل شناخته شده است. پس از تعطیلی PSO، به او پیشنهاد شد که به تولیدات بین‌المللی نگاهی اندازد، سپس شرکت Vision p.d.g. International یا Vision Productions را با پیتر گوبر و جان پترز تأسیس کرد. این شرکت برای تعدادی از فیلم‌ها، ۶ تا ۸ فیلم که به صورت بین‌المللی و همچنین برخی محصولات تلویزیونی بودند، تأمین مالی و توزیع جهانی انجام می‌داد.

 

در سال بعد، ۱۹۸۷، Vision International تصمیم گرفت که به Vision p.d.g. گسترش یابد و بخش فروش خارجی Vision International با بودجه حدود ۵ میلیون دلار برای 9 فیلم با مجموع ۷۱ میلیون دلار، برنامه ریزی شده بود. به علاوه، Vision International پیمانی با Epic Productions بست که مسئولیت‌های بین‌المللی استودیو را برعهده بگیرد.

در سال ۱۹۹۳ (پس از دوره‌ای از جنگ و دعواهای حقوقی با Credit Lyonnais درباره کنترل شرکت Epic)، او شرکت MDP Worldwide (یا Mark Damon Productions به اختصار) را تأسیس کرد. در سال ۱۹۹۸، این شرکت به شرکت کانادایی Behaviour Communications که به Behaviour Worldwide تغییر نام داده بود، فروخته شد، و پس از آن در سال ۲۰۰۰ دوباره به نام MDP Worldwide بازگشت. در ۲۳ ژوئن ۱۹۹۹، Behaviour اعلام کرد که بخش جهانی خود بیش از ۱۰ شغل را کاهش می‌دهد. در سال ۲۰۰۳، MDP Worldwide به نام Media 8 Entertainment تغییر نام داد تا فعالیت‌های تئاتری خود و محصولات خود را گسترش دهد و تمرکز خود را تغییر دهد. سپس در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۰۴ استعفا داد.

 

تولیدات دیمون بیش از ۲ میلیارد دلار فروش جهانی در باکس آفیس تئاتری داشته‌اند. دیمون مستقیماً در مجوز بین‌المللی بیش از ۳۰۰ فیلم طولانی، از جمله عناوین مشهوری همچون فیلم جیمز باند Never Say Never Again به کارگردانی ایروین کرشنر و بازیگری شان کانری، Prizzi’s Honor به کارگردانی جان هاستون و حضور جک نیکلسون و انجلیکا هیوستون، Once Upon A Time In America به کارگردانی سرژیو لیون و حضور رابرت دنیرو و جیمز وود، The Cotton Club به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا و حضور ریچارد گیر و The Final Countdown که نقش اصلی را کیرک داگلاس بازی می‌کرد.

 

Never Say Never Again همآهنگ

 

در دادمه می توان گفت:

 

مارک دیمون بیش از ۷۰ فیلم تولید یا اجرا کرد و در ۵۰ فیلم نقش ایفا کرد و فیلم‌هایش ۱۰ نامزدی اسکار دریافت کرد، از جمله فیلم برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۵ Monster با بازی چارلیز ترون، فیلم جنگ جهانی دوم معروف Das Boot به کارگردانی ولفگانگ پترسن و فیلم The NeverEnding Story که همچنین به کارگردانی ولفگانگ پترسن بود.

 

 

 

دیگر فیلم‌های مشهور شامل The Upside of Anger با بازیگر نامزد اسکار جوان آلن و کوستنر، 9½ Weeks به کارگردانی آدریان لین، 8 Million Ways to Die به کارگردانی هال آشبی، Short Circuit به کارگردانی جان بدام، High Spirits به کارگردانی نیل جوردان، The Choirboys به کارگردانی رابرت الدریچ، The Lost Boys به کارگردانی جول شوماخر، The Jungle Book به کارگردانی استیون سامرز، The Musketeer به کارگردانی پیتر هیمز و Beyond A Reasonable Doubt که همچنین به کارگردانی پیتر هیمز بود و با بازی مایکل داگلاس بود. دیمون عضو بنیاد انجمن بازاریابی فیلم آمریکایی (اکنون IFTA) بوده و عضو دائمی هیأت مدیره IFTA است.

 

 

در سال ۲۰۰۵، دیمون شرکت تولید، تأمین مالی و فروش فیلم Foresight Unlimited را تأسیس کرد. Foresight به فروش بین‌المللی، هم‌تأمین‌مالی و تولید کمدی Rob Reiner با عنوان “And So It Goes” که با بازیگری مایکل داگلاس و دایان کیتون ساخته شد، مشغول بود. این شرکت به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در فیلم‌های Universal Studios مانند “2 Guns” با بازیگری مارک والبرگ و دنزل واشینگتن و “Lone Survivor” با کارگردانی پیتر برگ و بازیگری مارک والبرگ، خدمت می‌کرد.

 

این شرکت در سال ۲۰۱۹ به Chicken Soup for the Soul Entertainment فروخته شد. در ۳۰ آوریل ۲۰۱۹، شرکت DCR Finance Group او یک صندوق فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری راه‌اندازی کرد تا پول برای سازمان فیلم خودشان را سرمایه‌گذاری کنند و به عنوان شریک مدیریتی برای این شرکت فعالیت می‌کرد.

Das Boot همآهنگ

آخرین فیلمی که دیمون به عنوان یک تهیه‌کننده ساخته بود، درام جنگی “آخرین اندازه‌ی کامل” از سال ۲۰۱۹ بود که توسط تاد رابینسون کارگردانی شد. این فیلم با بازی بازیگرانی چون سباستین استن، کریستوفر پلامر، ویلیام هرت، اد هریس، ساموئل ال. جکسون، پیتر فوندا، لیزاگی همیلتون و بسیاری دیگر ستاره‌شده بود.

 

مارک دیمون در نهایت در تاریخ (۱۲ مه ۲۰۲۴ – 23 اردیبهشت 1403 ) در گذشت .

 

The Last Full Measure همآهنگ

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها