کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

تغییرات Uglies و ارتباطش با سال 2024
زمان مطالعه : 2 دقیقه
Spread the love



کارگردان و نویسنده فیلم «Uglies» درباره تغییرات بزرگ فیلم و ارتباطش با سال 2024 صحبت می‌کنند.

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلرهای فیلم Uglies است.

تغییرات Uglies و ارتباطش با سال 2024: اسکات وسترفلد، نویسنده کتاب «Uglies»، همیشه آرزو داشت که یکی از خواننده‌هاش کتابش رو به فیلم تبدیل کنه، و این آرزو زمانی براش محقق شد که جویی کینگ کتاب‌ها رو خوند و بعداً اونا رو به نتفلیکس معرفی کرد.

 

Uglies شروع

 

فیلم Uglies که الان توی نتفلیکس هست، اقتباسی از اولین کتاب وسترفلد توی یه مجموعه چهار جلدیه که اولین بار سال 2003 منتشر شد. داستان تالی یانگ‌بلاد (با بازی جویی کینگ) رو روایت می‌کنه که توی جامعه‌ای آینده‌نگر آماده میشه تا عمل جراحی زیبایی اجباری رو که در سن 16 سالگی انجام میشه، بپذیره. اما این سبک زندگی وقتی تغییر می‌کنه که تالی مأموریت پیدا می‌کنه دوست گمشده‌ش، شی (با بازی بریان چو) رو از گروهی از شورشیان که در خارج از شهر زندگی می‌کنن و از عمل جراحی سر باز می‌زنن، نجات بده.

وسترفلد میگه: «وقتی توی اوایل دهه 2000 این کتاب رو نوشتم، بیشتر درباره جراحی پلاستیک واقعی حرف می‌زدم، ولی الان اکثر مردم برای تغییر ظاهرشون از تکنولوژی استفاده می‌کنن، صورتشون رو تار می‌کنن یا از فیلتر استفاده می‌کنن. ما توی زندگی‌هامون هم همین کار رو می‌کنیم، بخش‌هایی که دوست نداریم رو محو می‌کنیم و فقط لحظات خوبمون رو نشون می‌دیم. حالا اون چیزی که به معنای “زیبا” بودن بود، مفهوم متفاوتی پیدا کرده.»

 

کارگردان فیلم، مک‌جی، این فیلم رو پاسخی به ابزارهایی مثل FaceTune توصیف می‌کنه. «الان مردم خیلی روی یه ایده دست نیافتنی از زیبایی گیر کردن. دیگه دوران این که فقط یه عکس رو بذاری توی اینستاگرام گذشته. الان باید همه چیز رو فیلتر کنی و ویرایش کنی. حتی هوش مصنوعی هم وارد کار شده.»

 

Uglies دوم

 

مک‌جی توضیح داد که Uglies از دوران داستان‌های دیستوپیایی مثل The Hunger Games و Divergent جلوتر رفته و سعی داره برای سال 2024 و بعد از اون هم کار کنه.

 

داستان و فیلم با دنیای امروزی، به‌خصوص با تأثیرات رسانه‌های اجتماعی و فشارهایی که به‌ویژه روی جوانان برای دنبال کردن استانداردهای زیبایی گذاشته میشه، همخوانی زیادی داره.

 

این تغییرات و تم‌ها نشون میدن که فیلم با وجود شباهت‌هایی به آثار دیگه، یه مسیر جدیدی رو دنبال کرده تا مفاهیمی مثل آزادی فردی و فشارهای اجتماعی رو بیشتر به چالش بکشه.

 

 

 

اختصاصی از رسانه همآهنگ

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها