کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

نگاهی به فیلم Transformers One 2024
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



نگاهی به فیلم Transformers One 2024

 

 

نگاهی به فیلم Transformers One 2024: در دنیای رباتی و بیگانه‌ی سایبرتران، معدنچی‌هایی که توانایی تبدیل‌شدن ندارن، به‌عنوان کارگر برای اونایی که می‌تونن تبدیل بشن، کار می‌کنن. اوریون پکس (با صداپیشگی کریس همسورث) و دوست نزدیکش دی-16 (با صداپیشگی برایان تایری هنری) یه چیزی کشف می‌کنن که می‌تونه نظم اجتماعی رو به هم بزنه.

 

 

Transformers One

 

 

الان اتفاقات جالبی تو دنیای «ترنسفورمرها» در حال رخ دادنه. یه سری کمیک بوک هیجان‌انگیز از دنیل وارن جانسون منتشر می‌شه و استودیوی انیمه معروف Trigger هم پروژه‌ای داره که همه منتظرش هستن. اما پروژه بزرگ سینمایی Transformers One به گذشته برمی‌گرده، یعنی سه میلیارد سال پیش، با یه جور بازسازی داستان اولیه. این یعنی تمام اتفاقات تو سایبرتران می‌افته و خبری از انسان‌ها نیست توی این انیمیشن CG به کارگردانی جاش کولی.

 

 

حتی بدون حضور آدم‌ها، ایده‌های جالبی توی *Transformers One* هست، مخصوصاً درباره گسترش سایبرتران و ساختار اجتماعی سیاره، جایی که شورش ربات‌های کارگر کم‌کم شکل می‌گیره. شخصیت اصلی همچنان اپتیموس پرایمه، ولی اینجا به اسم «اوریون پکس» شناخته می‌شه: یه کارگر جسور و با آرزوهای بزرگ که با صدای جذاب و شیطنت‌آمیز کریس همسورث زنده می‌شه. (هنوز به اون فاز جدی و با صدای سنگین پیتر کالن نرسیدیم.)

 

 

واقع‌گرایی براق با طراحی‌های عمدیِ بلوکی و شبیه به اسباب‌بازی در تضاده.

 

پکس توی معادن سایبرتران کار می‌کنه و همیشه به دنبال چیزی بزرگتر برای خودشه، در حالی که حواسش به دوستش دی-16 هم هست. خب، مشخصه دی-16 قراره کی باشه — مخصوصاً وقتی برایان تایری هنری با یه خشم درونی صداپیشگیش می‌کنه — ولی نقطه شروع جدید داستان جالبه. با این که دیالوگ‌ها گاهی زیادی با مرجع‌هاش بازی می‌کنه (“تو نه قدرتشو داری نه لمسشو”)، اما ایده‌های کلی داستان جالبه.

 

Transformers One 2024

 

 

در حالی که داستان فیلم علیه دروغ‌های پر زرق‌وبرق سرمایه‌داری (یا حداقل نسخه‌ی ربات-بیگانه‌ایش) اعتراض می‌کنه، خودش از نظر ظاهری خیلی جای کار داره. تو دوره‌ای که خیلی از فیلم‌های انیمیشنی CG جسورانه دارن آزمایش می‌کنن، این ترکیب عجیب نورپردازی طبیعی و بافت‌های واقع‌گرایانه بیشتر وقت‌ها غیرطبیعی به نظر میاد. اون واقع‌گرایی براق با طراحی‌های عمدی بلوکی و شبیه به اسباب‌بازی تضاد داره.

 

حداقل حس شوخ‌طبعی خوبی توی فیلم هست، و کولی — که آخرین فیلمش *Toy Story 4* بود — تونسته بعضی لحظات طنز خوبی خلق کنه. حتی اگه انتخاب‌های بصری فیلم مانع رسیدن به عظمت بشه، این یه تلاش جسورانه‌ست برای ساختن چیزی جدید توی دنیای ترنسفورمرها: یه تمثیل درباره جنگ طبقاتی، که برای بچه‌ها هم قابل فهمه.

 

Transformers One 2024 اخر

 

Transformers One کمی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنی حرف برای گفتن داره. با این که سبک هنریش گاهی اذیت‌کننده‌ست، ولی ایده‌هاش به اندازه کافی جالب هستن که یه اثر خوب به مجموعه اضافه کنه.

 

 

 

اختصاصی از رسانه همآهنگ

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها