کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

رُزِمِند مری الن پایک زادهٔ ژانویهٔ ۱۹۷۹ بازیگر انگلیسی است. افتخارات او شامل یک جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزهٔ امی ساعات پربیننده می‌شود و علاوه بر این نامزد دریافت یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ آکادمی فیلم بریتانیا بوده‌است.

پایک فعالیت حرفه‌ای خود را با حضور در نمایش‌های تئاتر مانند رومئو و ژولیت آغاز کرد. در پی حضور در چندین مجموعهٔ تلویزیونی، او برای بازی در نقش یک باند گرل در فیلم جاسوسی روزی دیگر بمیر (۲۰۰۲) به شهرت رسید. پایک برای بازی در فیلم افسارگسیخته (۲۰۰۴) جایزهٔ بیفای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد و سپس در فیلم درام غرور و تعصب(۲۰۰۵)، فیلم علمی رستاخیز (۲۰۰۵)، فیلم تریلر شکست (۲۰۰۷)، فیلم‌های درام قطعات فراری (۲۰۰۷)، درس‌آموزی (۲۰۰۹) و نسخه بارنی (۲۰۱۰) و فیلم کمدی ورلدز اند (۲۰۱۳) ایفای نقش کرد.

پایک در فیلم کمدی جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود (۲۰۱۱)، فیلم فانتزی خشم تایتان‌ها (۲۰۱۲) و تریلر اکشن جک ریچر (۲۰۱۲) حضور داشته‌است. او در سال ۲۰۱۴ برای نقش‌آفرینی در تریلر روان‌شناختی دختر گم‌شده تحسین منتقدان را به خود جلب کرد و برایش نامزدی دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن را به همراه داشت. پایک برای بازی در درام یک پادشاهی متحد (۲۰۱۶) و به تصویر کشیدن روزنامه‌نگار ماری کالوین در درام جنگی یک جنگ خصوصی (۲۰۱۸) تحسین شد. او در سال ۲۰۲۱ برای بازی در تریلر من خیلی مراقبم برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب شد.

list