کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

آن سونگ کی

 

 

آن سونگ کی Ahn Sung-ki (زاده ۱ ژانویه ۱۹۵۲) هنرپیشه اهل کره جنوبی است. سونگ اولین بازی خود را در سن 5 سالگی در سال 1957 انجام داد و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب ترین بازیگران کره ای بوده است. وی در بیش از 130 فیلم در طول بیش از 60 سال فعالیت حرفه ای خود ظاهر شده است. او در سال 2005 نشان شایستگی فرهنگی Bog-wan را از آن خود کرد.

 

سونگ کی با چو یونگ پیل خواننده و ترانه سرا دوست صمیمی است. آن در سال 1985 با مجسمه ساز و استاد دانشگاه اوه سو یونگ در کلیسای جامع میونگ دونگ ازدواج کرد. وی به دلیل توانایی خود در صحبت کردن به چندین زبان خارجی، از طرف یونیسف به عنوان نماینده منصوب شد. تصویر او  اغلب در تبلیغات هواپیماهایی که به کره سفر می کنند دیده می شود.

 

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بین زانوها، آخرین شوالیه‌ها و انسان، فضا، زمان، انسان و “هانسان خیزش اژدها Hansan: Rising Dragon 2022” اشاره کرد. سونگ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم آسیا و اقیانوسیه در سال 1993 برای بازی در فیلم “نشان سفید” (بر اساس رمانی با همین عنوان درباره جنگ ویتنام از نگاه یک سرباز کره ای) شده است.

 

list