کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

شبنم قلی‌خانی

 

شبنم قلی‌خانی (زادهٔ ۹ آبان ۱۳۵۶) بازیگر سینما و تلویزیون، صداپیشه و گوینده رادیو، نویسنده و فیلنامه‌نویس اهل ایران است. او کار خود را به عنوان بازیگر در سال 1997 با بازی در آنتیگونه آغاز کرد. او مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی درخشید. وی در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی نیز بازی کرده است.

 

وی اولین فیلم کوتاه خود را با نام واقعیت یک فروشنده خیابانی در سال 2004 کارگردانی کرده است. قلی‌خانی از سال 1383 در آموزشگاه‌های نمایشی تدریس می‌کند. او چندین سال عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران بود و به تدریس اصول بازیگری و نمایش میپرداخت.

 

وی بخش اعظمی از فعالیت‌های کارگردانی خود را در استرالیا دنبال کرده و دارای چندین جایزه و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف است. پنج‌شنبهٔ آخر ماه کار دیگری از شبنم قلی‌خانی است که در سال ۱۳۹۰ ساخته‌شد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی”هشت و نیم دقیقه 1395” نیز به ایفای نقش پرداخته است

 

list