کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

محمود پاک نیت

 

محمود پاک نیت زاده ۱۰ دی ۱۳۳۱ بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخته است. او مدرک درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌ است. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. پاک‌نیت از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. او مدتها در گروه تئاتر آزاد شیراز عضو ثابت بود. وی اولین بار توسط امرالله احمدجو برای بازی در سریال روزی روزگاری دعوت به کار شد. پاک نیت با بازی در این  مجموعه پرطرفدار و سریال پشت کوه‌های بلند به محبوبیت دست یافت.

 

محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌ است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. از دیگر آثار وی می توان به گشتی‌ها، پرنده کاغذی، شاخه‌های بید، تابستان ۵۸، جای امن، لاک‌پشت، سیب سرخ حوا، بی تو تنهایم، عاشق مترسک، سفر به هیدالو، شهرآشوب، دل شکسته، ملک سلیمان و “مینو 1397” اشاره کرد.

 

list