کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

کارینا کاپور خان

 

کارینا کاپور خان Kareena Kapoor Khan (زادهٔ ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۰) یک هنرپیشه هندی است. او به خاطر نقش‌هایش در طیفی از ژانرها از رمانتیک گرفته تا درام‌های جنایی، مورد توجه قرار گرفته است. او که یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هند است، چندین جایزه از جمله شش جایزه Filmfare را دریافت کرده است. کاپور خان خط تولید لباس و لوازم آرایشی خود را برای زنان راه اندازی کرده است و از سال 2014 با یونیسف برای حمایت از آموزش دختران و افزایش آموزش مبتنی بر کیفیت در هند همکاری داشته است.

 

او که در خانواده کاپور به دنیا آمد، دختر بازیگران بابیتا و راندیر کاپور و خواهر کوچکتر بازیگر کاریسما کاپور است. کاپور پس از انجام اولین بازیگری خود در سال 2000 در فیلم پناهنده، با چندین نقش از جمله در درام پرفروش Kabhi Khushi Kabhie Gham جایگاه خود را تثبیت کرد. او به خاطر بازی در نقش یک قربانی شورش در درام 2004 Dev و شخصیتی بر اساس دسدمونا در فیلم جنایی Omkara در سال 2006 به محبوبیت بین المللی رسید. بازی او در کمدی رمانتیک Jab We Met (2007) جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.

 

از جمله آثار وی میتوان به پناهنده (۲۰۰۰)، یه چیزی می‌خواهم بگویم (۲۰۰۱)، خاطرات (۲۰۰۱)، اجنبی (۲۰۰۱)، گاهی خوشی گاهی غم (۲۰۰۱)، آشوکا (۲۰۰۱)، با من دوست میشی؟ (۲۰۰۲)، زندگی فقط برای من است (۲۰۰۲)، من دیوانه عشق هستم (۲۰۰۳)، خوشی (۲۰۰۳) و “ما خانواده ایم We Are Family 2010” اشاره کرد.

 

list