کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

گوگو امبتا-را

 

گوگو امبتا-را Gugu Mbatha-Raw با نام کامل گوگولتو سوفیا امباتا-را (زادهٔ ۲۱ آوریل ۱۹۸۳) یک هنرپیشه انگلیسی است. او بازیگری را در تئاتر ملی جوانان و آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک آغاز کرد و با بازی در نقش ژولیت در رومئو و ژولیت، و اکتاویا در آنتونی و کلئوپاترا در سال 2005 در تئاتر سلطنتی اکسچنج منچستر مورد تحسین قرار گرفت. او اولین تجربه بازیگری خود را در وست اند و برادوی با به تصویر کشیدن افلیا در هملت در سال 2009 انجام داد. وی برای بازی در نقش شخصیت اصلی نمایش نل گوین در سال 2015، جایزه تئاتر ایونینگ را در بخش بهترین بازیگر زن دریافت کرد. در سال 2017، را به دلیل خدمات خود در عرصه سرگرمی توسط ملکه الیزابت دوم به عضویت Order of the British Empire (MBE) منصوب شد.

 

از دیگر آثار وی میتوان به لری کراون (۲۰۱۱)، توماس عجیب (۲۰۱۳)، صعود ژوپیتر (۲۰۱۵)، ضربه مغزی (۲۰۱۵)، دولت آزاد جونز (۲۰۱۶)، حقیقت مطلق (۲۰۱۶)، دوشیزه اسلون (۲۰۱۶)، دیو و دلبر (۲۰۱۷)، چین‌خوردگی در زمان (۲۰۱۸)، بروکلین بی‌مادر (۲۰۱۹)، مزرعه‌داری (۲۰۱۹)، سرزمین تابستان (۲۰۲۰)، سرقت (۲۰۲۳)، مأموران مخفی (۲۰۰۶)، مارپل آگاتا کریستی (۲۰۰۷)، دکتر هو (۲۰۰۷)، تماس (۲۰۱۲)، آینه سیاه (۲۰۱۶) و “لوکی Loki 2021-2023” اشاره کرد.

list