کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

آرنولد شوارتزنگر

 

آرنولد شوارتزنگر Arnold Schwarzenegger، (متولد 30 جولای 1947) بازیگر، کارگردان، نویسنده و بدن‌ ساز حرفه‌ ای اتریشی آمریکایی است که به خاطر نقش‌ هایش در فیلم‌ های اکشن معروف شناخته می‌ شود. او به عنوان دولتمرد سی و هشتمین استان کالیفرنیا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ خدمت کرد و در سال‌ های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در میان صد شخصیت تأثیرگذار دنیا توسط مجله تایم قرار گرفت.

 

شوارتسنگر در سن ۱۵سالگی با تمرین‌ های ورزش بدنسازی شروع کرد و در سن ۲۰ عنوان آقای جهان را به دست آورد و سپس هفت بار عنوان آقای المپیا را کسب کرد. او به عنوان یکی از بزرگترین بدن‌ سازان تاریخ شناخته می‌شود و بسیاری از کتاب‌ ها و مقالات را در این زمینه نوشته است. او  پس از بازنشستگی از بدن‌ سازی، به عنوان یک ستاره هالیوودی اقدام به بازی در فیلم‌ های اکشن کرد و شهرت جهانی پیدا کرد.

 

او پس از بازی در نقش اصلی فیلم علمی تخیلی ترمیناتور (۱۹۸۴)، در ترمیناتور ۲: روز قضاوت (۱۹۹۱) و سه دنباله دیگر نیز حضور داشت. دیگر فیلم‌ های اکشن موفق او شامل کاماندو (۱۹۸۵)، مرد دودگر (۱۹۸۷)، شکارچی (۱۹۸۷)، یادآوری کلی(۱۹۹۰)، دروغ‌ های واقعی (۱۹۹۴) و سریال فوبار Fubar 2023 می باشند.

list