کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

سر دیوید اتنبرو

 

سر دیوید اتنبرو Sir David Attenborough با نام کامل سر دیوید فردریک آتنبرو (زادهٔ ۸ مه ۱۹۲۶) مجری تلویزیونی، زیست شناس، مورخ طبیعی و نویسنده بریتانیایی است. وی برنامه‌های مستند زیادی را در طول زندگی کاری خود ساخته است که از مشهورترین آنها میتوان به زندگی (به انگلیسی: Life) و “مستند سیاره زمین 3، Planet Earth III 2023” و همچنین مجموعه سیاره آبی (به انگلیسی: Blue Planet) I و II هستند که در تلویزیون ایران و با صدای داود نماینده پخش شده‌ است اشاره کرد.

 

اتنبرو در گذشته مدیر ارشد بی‌بی‌سی بود و در دهه‌های 1960 و 1970 به‌عنوان مدیر برنامه‌نویسی تلویزیون بی‌بی‌سی انجام وظیفه میکرد. وی اولین بار در سال 1954 به عنوان مجری برنامه Zoo Quest توجه ها را به سمت خود جلب کرد. جایگاه او به عنوان نویسنده، مجری و راوی هشت دهه به طول کشید. او در طول زندگی خود ده ها درجه و جایزه افتخاری از جمله سه جایزه امی برای روایت برجسته را به دست آورده است.

 

در حالی که کارهای اولیه اتنبرو عمدتاً بر شگفتی های جهان طبیعی متمرکز بود، کارهای بعدی او بیشتر در حمایت از محیط زیست بوده است. او از احیای تنوع زیستی سیاره‌ای، محدود کردن رشد جمعیت، روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش مصرف گوشت دفاع کرده است.

 

list