کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

کیم سو هیون

 

کیم سو هیون Kim Soo-hyun، (متولد ۱۶ فوریه ۱۹۸۸) یک بازیگر کره‌ای است. او یکی از با درآمدترین بازیگران در کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ بوده است، جوایز وی شامل چهار جایزه هنرهای Baeksang، دو جایزه بل گرند و یک جایزه فیلم اژدهای آبی می‌شود. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، وی در فهرست ۴۰ تن از افراد معروف قدرتی فوربز کره حضور داشته است. او در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیگر تلویزیونی سال گالوپ کره انتخاب شد و در لیست زیر ۳۰ ساله آسیای فوربز در سال ۲۰۱۶ نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

کیم در دوره مدرسه، بر انگیزه مادرش، دوره‌های بازیگری گرفت تا از شخصیت داخل‌گرای خود فرار کند. پس از چند کار تئاتری، در سال ۲۰۰۷ با سیت‌کام خانوادگی Kimchi Cheese Smile در تلویزیون ظاهر شد. او با نقش‌های اصلی در سریال‌های تلویزیونی Dream High (۲۰۱۱) ، Moon Embracing the Sun (۲۰۱۲) و ملکه اشک ها Queen of Tears 2024، و همچنین در فیلم‌های پربازدید The Thieves (۲۰۱۲) و Secretly, Greatly (۲۰۱۳) شهرت دست و پا کرد. بازی او به عنوان پادشاه لی هون در Moon Embracing the Sun او را برنده جایزه هنرهای Baeksang برای بهترین بازیگر – تلویزیون کرد.

 

list