کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

یون سانگ هو

 

یون سانگ هو Yeon Sang-ho، (متولد ۲۵ دسامبر ۱۹۷۸) کارگردان و نویسنده سینمای کره‌ای است. او به دلیل کار در فیلم‌های انیمیشن بزرگسالان خود، “پادشاه خوک‌ها” (۲۰۱۱) و “تقلب” (۲۰۱۳)، و فیلم زنده “قطار به بوسان” (۲۰۱۶)، پیشینه سینمایی خود را در سطح بین‌المللی بهبود بخشید. علاوه بر این، او برای پیشینهٔ فیلم انیمیشن قبلی “استیشن سئول” (۲۰۱۶) و فیلم زندهٔ پیروزی (۲۰۲۰)، و اولین فیلم ابرقهرمانی کره‌ای “رمزشناختی” شناخته شده است.

 

یئون سانگ-هو در سال ۱۹۷۸ در سئول متولد شد و دانشجوی دانشگاه سانگمیونگ بود که مدرکی در رشتهٔ نقاشی غربی از آن به دست آورد. او اولین فیلم کوتاه انیمیشن خود را با عنوان “مگالومانیای دی” در سال ۱۹۹۷ کارگردانی کرد و پس از آن فیلم‌های “روز دی” در سال ۲۰۰۰ و “جهنم” در سال ۲۰۰۲ را ساخت. سپس در سال ۲۰۰۴ استودیوی خود را به نام استودیو داداشو تأسیس کرد. دو فیلم کوتاه انیمیشن بعدی او به نام‌های “جهنم: دو نوع زندگی” (۲۰۰۶) و “عشق مانند پروتئین” (۲۰۰۸) به جشنواره‌های مختلف بین‌المللی دعوت شدند. از اخرین اصثار او می توان به سریال Parasyte: The Grey اشاره کرد.

 

list