کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

دان مک کلار

دان مک کلار Don McKellar، (متولد ۱۷ اوت ۱۹۶۳) بازیگر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فیلمساز کانادایی است. او بخشی از گروهی به‌طور محدود متصل به فیلمسازانی بود که از تورنتو به نام موج جدید تورنتو بیرون آمده‌اند.

او به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم آخرین شب شهر (Last Night) شناخته می‌شود که جایزه پریز دو لا ژونس را در جشنواره فیلم کن ۱۹۹۸ را به دست آورد، همچنین فیلمنامه‌هایش برای فیلم‌هایی مانند سی و دو فیلم کوتاه درباره گلن گولد، ویولن قرمز و نابینایی نیز مشهورند. مک‌کلر اغلب در پروژه‌های خود بازی می‌کند و همچنین در فیلمهایی مانند اکزوتیکا اتوم اگویان و ایگزیستنز و جرم‌های آینده دیوید کروننبرگ نیز حضور داشته است.

او همچنین به خاطر حضور مداوم در تلویزیون کانادا معروف است، با سریال‌هایی مانند شهر توئیچ، سریال دلسوز The Sympathizer 2024، ،جک شغل عجیب و عجیب و زهیب و پرتاب و کمان، همچنین نوشتن کتاب برای موزیکال محبوب برنده جایزه تونی، معروف به دروزی چپرون دریاگانه. او هشت بار نامزد جوایز ژنی و دو بار برنده آن شده است.

list