کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

استفاده از هوش مصنوعی در فیلم Gladiator 2 جنجال برانگیز شد
زمان مطالعه : 2 دقیقه
Spread the love



 

 

 

استفاده از هوش مصنوعی در فیلم Gladiator 2 جنجال برانگیز شد

استفاده از هوش مصنوعی در فیلم Gladiator 2 جنجال برانگیز شد، برخی از بازیگران نقش‌های فرعی در فیلم Gladiator 2 سازندگان فیلم را متهم کرده‌اند که برای ایجاد صحنه‌هایی با جمعیت انبوه از تصاویر آنها بهره‌برداری کرده‌اند، با استفاده از هوش مصنوعی. گزارش‌های جداگانه‌ای از این بازیگران نشان می‌دهد که آن‌ها در طول فیلمبرداری به اتاق‌هایی برای اسکن چهره‌شان برده شده‌اند.

….

Gladiator Russell Crowe

….

این بازیگران، با در نظر گرفتن کاربردهای معمول تصویربرداری در مراحل ساخت فیلم، با ضبط تصاویر چهره‌شان موافقت کرده‌اند.با این حال، بعداً فهمیده‌اند که این تصاویر برای ساخت جمعیت به کمک هوش مصنوعی به کار رفته‌اند. بازیگران نقش‌های فرعی در سینما، که به آن‌ها سیاهی‌لشکر گفته می‌شود، برای ایجاد جمعیت در پس‌زمینه‌ی صحنه‌های فیلم استفاده می‌شوند و دارای دیالوگ نیستند.

گروه دیگری از این بازیگران احساس می‌کنند که به نوعی مجبور به انجام این کار شده‌اند. برخی ادعا می‌کنند که بازیگران داوطلبانه برای این کار نام‌نویسی کرده‌اند و به آن‌ها اطلاع داده شده بود که از تصاویر چهره‌شان برای پر کردن فضاهای خالی جمعیت استفاده خواهد شد. با این حال، به آن‌ها در مورد حقوق قانونی‌شان و محدودیت‌های شرکت سازنده برای استفاده از این تصاویر توضیحی داده نشده بود، که این امر می‌تواند به سوء استفاده از سوی شرکت‌های فیلمسازی منجر شود.

….

Gladiator 2 hamahang

….

 

یکی از بازیگران در این باره می‌گوید: شما نمی‌دانید تصویرتان قرار است در کجای فیلم، تریلر یا حتی در یک تیزر تبلیغاتی به کار رود، و این امر دست شرکت‌های فیلمسازی را برای استفاده از تصاویر به هر نحوی که بخواهند، باز می‌گذارد. مسئله استفاده از هوش مصنوعی در تولید فیلم‌ها یکی از موضوعات اصلی در اعتصاب اخیر بازیگران و نویسندگان در هالیوود است و به نظر می‌رسد که این خبر گستردگی و پیچیدگی بحران را افزایش خواهد داد.

دنباله‌ی مورد انتظار فیلم ماندگار Gladiator، تحت کارگردانی ریدلی اسکات و با فیلمنامه‌ای از دیوید اسکارپا در دست توسعه قرار دارد. در این اثر هنرمندانی چون پاول مسکال و دنزل واشینگتن به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم Gladiator 2 قرار است در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳) بر پرده‌ی سینماها نمایش داده شود.

….

واشینگتن

…..

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها