کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

در دسترس قرار گرفتن شخصیت میکی ماوس در سال 2024
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



 

در دسترس قرار گرفتن شخصیت میکی ماوس در سال 2024

در دسترس قرار گرفتن شخصیت میکی ماوس در سال 2024، هرکسی که فکر راه‌اندازی یک شرکت فیلم‌سازی یا پارک تمی با لوگوی گوش‌های موش را در سر دارد، باید دوباره فکر کند… سال آینده، اولین انتشار صفحه میکی ماوس Mickey Mouse، فیلم کوتاه ۱۹۲۸ “استیم‌بوت ویلی”، برای استفاده عمومی در دسترس قرار می‌گیرد. این بدان معناست که، با چندین هشدار، دست‌کم یک نسخه از شخصیت نمادین فرهنگ عامه آمریکایی از حق انحصاری کپی‌رایت دیزنی خارج شده و در سال ۲۰۲۴ وارد حوزه عمومی می‌شود.

هنرمندان و خالقان فعلی می‌توانند از میکی استفاده کنند، اما فقط از نسخه بیشتر شبیه موش و بدون گفتار کاپیتان کشتی از استیم‌بوت ویلی. با این حال، این موضوع برای هیجان‌زده کردن مردم کافی است. این همان میکی ماوس است. این هیجان‌انگیز است چون نمادین است، گفته جنیفر جنکینز، استاد حقوق و مدیر مرکز مطالعات حوزه عمومی دانشگاه دوک، که ستون سالانه ۱ ژانویه را برای روز حوزه عمومی می‌نویسد.

من احساس می‌کنم مثل دودکش کشتی بخار، دود را بیرون می‌دهم. بسیار هیجان‌انگیز است.گاهی به طور تمسخرآمیز به آن قانون حفاظت از میکی ماوس اشاره می‌شود، جنکینز گفت. این ساده‌سازی است چرا که فقط دیزنی نبود که برای تمدید مدت زمان فشار می‌آورد. یک گروه کامل از دارندگان حق کپی‌رایت که آثارشان قرار بود به زودی وارد حوزه عمومی شوند، از ۲۰ سال حفاظت اضافی به شدت بهره‌مند شدند.

با این حال، هر ویژگی یا ویژگی شخصیتی که یک شخصیت نشان می‌دهد لزوماً قابل کپی‌رایت نیست و دادگاه‌ها ممکن است در سال‌های آینده مشغول تعیین اینکه چه چیزی در داخل و خارج از مالکیت دیزنی است، باشند.

 

 

موس همآهنگ

 

 

میکی ماوس

میکی ماوس یک شخصیت کارتونی آمریکایی است که در سال ۱۹۲۸ توسط والت دیزنی و آب ایورکس خلق شد. میکی که به عنوان نماد و ماسکوت دیرینه شرکت والت دیزنی شناخته می‌شود، یک موش دوپایی است که معمولاً شلوارک قرمز، کفش‌های بزرگ زرد و دستکش‌های سفید می‌پوشد. میکی، که از شخصیت‌های سینمای بی‌صدایی چون چارلی چاپلین و داگلاس فیربنکس الهام گرفته شده است، به عنوان یک زیردست دوست‌داشتنی که با شجاعت و خلاقیت در مواجهه با چالش‌های بزرگتر از خود به پیروزی می‌رسد، توصیف می‌شود.

میکی یکی از شناخته‌شده‌ترین و به طور گسترده‌ای تحسین شده‌ترین شخصیت‌های داستانی در جهان است.میکی به عنوان جایگزینی برای شخصیت قبلی دیزنی، اُسوالد خرگوش خوش‌شانس، ابتدا در فیلم کوتاه ۱۹۲۸ پلین کریزی ظاهر شد، که ابتدا برای توزیع انتخاب نشد؛ اما اولین حضور عمومی‌اش در همان سال در استیم‌بوت ویلی بود. ابتدا قرار بود نام این شخصیت مورتیمر ماوس باشد، تا اینکه لیلیان دیزنی در طی یک سفر قطار، میکی را پیشنهاد کرد.

این شخصیت سپس در بیش از ۱۳۰ فیلم ظاهر شد، از جمله “کنسرت بند (۱۹۳۵)، خیاط کوچک شجاع (۱۹۳۸) و فانتازیا (۱۹۴۰). میکی عمدتاً در فیلم‌های کوتاه ظاهر می‌شد، اما گاهی اوقات نیز در فیلم‌های بلند بازی می‌کرد. ده تا از کارتون‌های میکی برای جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن نامزد شدند.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها