کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



 ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface

ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface، در طول 12 سال گذشته قابل توجه بوده است. همچنین بحث ساخت ریبوت آن در بین سینماگران معروف در جریان بوده که هر بار با مشکلاتی مواجه شده است. فیلم صورت‌ زخمی Scarface، ساخت سال ۱۹۸۳ میلادی به کارگردانی برایان دی پالما می باشد. نویسندگی اثر را الیور استون بر عهده داشته است. آل پاچینو در نقش کاراکتر تونی مونتانا بازی کرد.

فیلم صورت‌ زخمی از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۳۲ بازسازی شده  است که به داستان زندگی تونی مونتانا اشاره دارد که یک پناهنده کوبایی می باشد که به فلوریدا آمده‌ است و فیلم چگونگی تبدیل مونتانا به گانگستر شماره یک میامی را به تصویر می‌کشد.

 

داستان و بازیگران فیلم

فیلم صورت‌ زخمی، با سخنرانی فیدل کاسترو آغاز می‌شود، در این سخنرانی کاسترو اجازه خروج پناهندگان کوبایی را صادر می کند. بنابراین دروازه‌های بندر ماریل باز می شود و هزاران پناهنده کوبایی به سمت فلوریدا راهی می شوند. تعدادی از این پناهندگان بعد از رسیدن به خاک آمریکا شروع به کارهای خلاف از جمله گانگستری می کنند.

اولین سکانس در مورد یکی از این پناهندگان با نام تونی مونتانا است. او جزو ۱۲۵٬۰۰۰ پناهنده کوبایی و دست کم یکی از ۲۵٬۰۰۰ کوبایی دارای پیشینه جنایی می باشد. مونتانا به دست افسر اداره پناهندگی بازجویی می شود. در این سکانس به مواردی همچون زندگی وی در کوبا و علت پناهنده شدنش به آمریکا می‌پردارد.

بازیگرانی همچون، آل پاچینو در نقش تونی مونتانا، استیون باوئر در نقش مانی ریبرا، میشل فایفر در نقش الویرا هانکوک، رابرت لوجا در نقش فرانک لوپز، پل شنار در نقش الخاندرو سوسا، و غیره … در این فیلم حضور داشتند. اما ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface همچنان با مشکل روبرو است.

 

 

بررسی

فیلم صورت‌ زخمی 1983، اثری اقتباسی از رمان آرمیتاژ تریل و بازسازی فیلم ۱۹۳۲ می باشد که با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد و باعث نامزدی آل پاچینو در جشنواره‌های سینمایی مختلفی شد. اثری جاودانه در تاریخ سینما که هر بار به خاطر مشکلات فراوان و عجیب و غریب ساخت ریبوت آن به تعویق افتاده است.

ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface که قرار بود تا جنبه‌های جدید و دیده نشده‌ رمان آرمیتاژ تریل را بازسازی کند با مشکلات زیادی در پروسه تولید خود مواجه بوده و در حالی که به نظر می رسید کارگردان فیلم Call Me by Your Name یعنی لوکا گوادانینو سکان هدایت این پروژه را بر عهده خواهد گرفت اما صحبت‌های وی در خلال جشنواره فیلم هند خلاف این مسئله را نشان می‌داد. زیرا او بدون هیچ اشاره‌ای به مسائل پشت صحنه اعلام نموده که من دیگر بر روی پروژه ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface کار نمی‌کنم.

تعداد قابل توجهی نظیر مارتین برگمن، دیوید آیر و دیوید یتس از جمله کسانی بودند که در تولید این پروژه نقش داشته اند و یا برای حضور در آن برنامه ریزی شده بودند. کارگردان و نویسنده ایتالیایی لوکا گوادانینو نیز بدون ارائه هیچ نوع اطلاعاتی خبر کناره‌گیری خود را از ساخت ریبوت فیلم 1983 Scarface اعلام کرده است. باید صبر کرد تا واکنش تهیه‌کنندگان را ببینیم و این که آیا فرد دیگری را جایگزین می کنند و یا این که کاملا پروسه تولید این ریبوت کنار گذاشته خواهد شد.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها