کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

بررسی سریال هواپیماربایی Hijack
زمان مطالعه : 6 دقیقه
Spread the love



بررسی سریال هواپیماربایی Hijack

سریال کوتاه Hijack با نگاهی متفاوت به مقوله هواپیماربایی، اتفاقاتی پر از استرس، تنش و هیجان را برای مخاطبان تدارک دیده و به یکی از جذاب ترین سریال های سال تبدیل شد. هواپیما که اوج نبوغ و خلاقیت انسان است وسیله ای برای حرکت بین مسافت های طولانی است که سال هاست این وظیفه را به خوبی انجام داده است. اما حضور در یک وسیله نقلیه بسیار بزرگ و بسته در یک هواپیما که عملاً راهی برای خروج از آسمان ندارد، به یکی از ترس های بزرگ بشریت تبدیل شده است .

ترس از سقوط، ترس از خرابی موتور، ترس از خرابی سیستم راهبردی یا ارتباطی، ترس از هدف قرار گرفتن توسط نیروهای دفاعی کشورهای مختلف، یا ترس از ربوده شدن توسط تروریست ها، همه دلایلی هستند که می توانند هر فردی را از آسیب دیدن هواپیما بترسانند. با این حال، شاید وحشتناک ترین از همه این موارد، مواجهه با هواپیماربایانی باشد که می توانند کنترل هواپیما را برای اهداف شوم و خطرناک به دست بگیرند و جان مسافران آن را به خطر بیندازند.

ترس از هواپیما و هواپیماربایی به حدی گسترش یافته است که در دهه‌های گذشته شرکت‌های سازنده فیلم را مجبور کرده است تا به آن نگاهی بیندازند و با استفاده از ایده‌ها و روایت‌های مختلف، آثار جذابی مانند آسمان سرخ خون، مسافر ۵۷ خلق کنند. طرح پرواز و بدون توقف که هر کدام توانسته اند مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گیرند.

امسال شرکت اپل که در عرصه تلویزیون سر و صدای زیادی به پا کرده و آثار ارزشمندی را در مدت زمان کوتاهی برای مخاطبان این رسانه به ارمغان آورده است، به سراغ هواپیماربایی رفته و یک طرح کاملا جذاب خلق کرده است که روایت منحصر به فردی دارد و همچنین از قدرت بازیگری ادریس البا نیز استفاده شده است . سریال هواپیما ربایی به کارگردانی جیم فیلد اسمیت و جرج کی می باشد.

…..

Hijack

…..

سریال تلویزیونی Hijack با صحنه ای در فرودگاه دبی آغاز می شود. جایی که بیش از 200 مسافر در حال سوار شدن به هواپیما برای ترک دبی به مقصد لندن از طریق شماره پرواز KA29 هستند. مسافرانی که دوربین توجه ویژه ای به آن ها داشته است و یکی از این افراد که با آرامش در نقاط مختلف فرودگاه قدم می زند سم نلسون نام دارد و از همان ابتدا مخاطب متوجه می شود که او اصلی ترین خواهد بود.

اما رفتار برخی از مسافران پرواز KA29 بسیار مشکوک است و زبان بدن و نوع نگاه آنها استرس شدیدی را به مخاطب القا می کند. گویی یک تیم بسیار بزرگ قرار است با بلند شدن این هواپیما از زمین اتفاقات وحشتناکی را رقم بزند. نکته جالبی که سریال Hijack در ابتدای داستان به آن اشاره می کند این است که شخصیت های مختلفی را به مخاطب معرفی می کند و این بازی ذهنی را در مخاطب ایجاد می کند که کدام یک از این افراد یک مسافر معمولی است و کدام یک هواپیماربا.

…..

2 6

…..

پس از بلند شدن هواپیما، یکی از مسافران به طور تصادفی گلوله ای را در توالت پیدا می کند و وحشت زده آن را با دوستانش در میان بگذارد. در طرف دیگر هواپیما، سام نلسون با خونسردی و آرامش رفتار همه مسافران را مشاهده می کند و این ذهنیت را در بیننده ایجاد می کند که او یک مارشال هوایی است و مخفیانه به عنوان یک مسافر عادی مسئولیت حفظ ایمنی هواپیما را بر عهده دارد.

مسافری که در توالت گلوله جنگی پیدا کرده بود، به دلیل استرس و وحشتی که متحمل شده بود، به غریبه ای اعتماد کرده و این موضوع را با او در میان می گذارد. غریبه ای که گلوله را گرفته و متقاعد می کند که در مورد چنین خطری با مهماندار صحبت خواهد کرد و سپس برای انجام چنین کاری به قسمت دیگری از هواپیما می رود.

……

5 4

……

با این حال، او از طریق بخش مهمانداران هواپیما به سراغ مسافر دیگری رفته که درست روبروی سم نلسون نشسته بود. این مرد غریبه موضوع را با وی در میان گذاشته و فرد مورد نظر که به نظر می رسد سردسته این هواپیماربایی باشد دستور می دهد زودتر از موعد مقرر وارد عمل شده و کنترل هواپیما را در دست بگیرند.

اینجاست که سوء ظن سام نلسون بیشتر می شود و وارد عمل می شود. از روی صندلی بلند می شود و مرد غربی را که گلوله را تحویل داده تعقیب می کند. اما همزمان عملیات هواپیماربایی آغاز شده و افرادی که خود را به عنوان مسافران عادی وانمود می کردند، یکی یکی اسلحه های خود را بیرون کشیده و با ترساندن و ایجاد شوک روحی و روانی سعی در ساکت کردن بقیه مسافران دارند. در همان زمان، آنها در حال تلاش برای وارد شدن به کابین خلبان هستند تا کنترل هواپیما را در دست بگیرید.

……

3 5

……

در حالی که سریال Hijack در همان قسمت اول روند هواپیماربایی را آغاز می کند، اما با ورود شخصیت سم نلسون به این هواپیماربایی، روایت منحصر به فرد خود را خلق می کند. مردی که در کمال تعجب و برخلاف آثاری از این دست نه تنها قهرمان بازی نشد، بلکه عملاً در ابتدای این قضیه در کنار هواپیماربایان قرار می گیرد و تصمیمی به نفع آنها می گیرد و این موضوع ترس و عصبانیت بقیه مسافران را برمی انگیزد.

با این حال، با گذشت زمان، سام نسلون، که استادانه توسط ادریس البا به تصویر کشیده شده بازی خود را گسترش می دهد و سعی می کند با بد جلوه دادن خود اعتماد هواپیمارباها را جلب کند. راه های مختلفی برای ارسال پیام به سطح زمین برای علنی کردن ربوده شدن این هواپیما که در سکوت کامل انجام شد وجود دارد. یک بازی روانی و پر از هیجان که حتی رهبر باهوش هواپیماربایان را گیج می کند و مجبور می شود به خواسته های سام نلسون تن دهد که سعی دارد جان حدود 200 مسافر پرواز KA29 را به شیوه ای بسیار زیبا نجات دهد.

…..

4 4

……

جورج کی و جیم فیلد اسمیت به عنوان سازندگان سریال Hijack پا را فراتر گذاشتند و در اقدامی شگفت انگیز نشان دادند که هواپیماربایان فقط قاتلان و تروریست های ساده و احمقی نیستند و برای یک سازمان بسیار مرموز و خطرناک کار می کنند. آنها کنترل کاملی دارند که سوابق همه مسافران به خصوص سام نلسون و خانواده اش را ارزیابی کرده اند، اما در زمین موانع زیادی برای دولت لندن ایجاد کرده اند و هرکسی که بخواهد کوچکترین کمکی برای نجات هواپیما انجام دهد وحشیانه کشته می شود.

علیرغم اینکه مجموعه تلویزیونی Hijack در معرفی این سازمان مرموز کمی خارج از واقعیت عمل می کند و سازمان های دولتی را بیش از حد احمق نشان می دهد، اما به طور کلی اتفاقاتی که در داخل هواپیما رخ می دهد آنقدر تکان دهنده و هیجان انگیز است که مخاطب می تواند آن را نادیده بگیرد. کل تیم بازیگری در آن ارزشمند ظاهر شده اند و در مرکز آن ادریس البا قرار دارد که قطعا یکی از خاطره انگیزترین قهرمانان داستان های هوانوردی را به تصویر کشیده است.

……

7 5

…..

در پایان باید گفت مجموعه تلویزیونی Hijack جواهری گرانبها در سال 2023 محسوب می شود که از داستانی سرگرم کننده در زمینه هواپیماربایی بهره می برد و طی 7 قسمت اتفاقات هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی را برای مخاطبان خود به تصویر می کشد که ارزش دوبار دیدن را دارد.

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها