کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

نکات مثبت و منفی فیلم Extraction 2
زمان مطالعه : 7 دقیقه
Spread the love



نکات مثبت و منفی فیلم Extraction 2

Extraction 2 یکی از فیلم های اکشن نتفلیکس است و اگر چه کار کریس همسورث لحظات درخشانی دارد، اما لحظات بدی نیز دارد. کریس همسورث سرانجام پس از تلاش های ناموفق خود مانند Men In Black: International توانست فرنچایزی خارج از دنیای سینمایی مارول با فیلم «Extraction» ایجاد کند. در Extraction 2، پس از تجربه نزدیک به مرگ کریس همسورث در پایان فیلم اول، تایلر ریک یک بار دیگر برای نجات خواهر سابقش و فرزندانش از زندان استخدام می شود.

این اثر داستانی سبک و ساده دارد و زمانی که اکشن بعد از حدود 30 دقیقه شروع می شود، توقف ناپذیر است. اگرچه نبود طرح عمیق در داستان ممکن است برای برخی افراد دردسرساز باشد، اما باید گفت که تمرکز اصلی این اثر بیشتر بر خلق اکشن های خارق العاده است. این فیلم در این زمینه نیز موفق بوده و ساخت سومین فیلم استخراج نیز در دستور کار قرار دارد.

 

Extraction 2 همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

در ادامه بهترین لحظات و نکات از فیلم استخراج 2 را معرفی می کنیم.

1. سکانس اکشن 21 دقیقه ای

یکی از بهترین سکانس‌های فیلم اصلی «Extraction» یک صحنه اکشن طولانی و بدون درز بود که یکی پس از دیگری احساس می‌شد. یکی از نقاط قوت «Extraction 2» نیز یک سکانس اکشن یکپارچه 21 دقیقه ای است که در آن ریک و تیمش وارد زندانی شده و قصد دارند از آن خارج شوند. این سکانس اکشن 21 دقیقه ای واقعاً یک حرکت فیلمسازی چشمگیر و برجسته است که همه چیز را در خود دارد.

از نبرد تن به تن و تعقیب و گریز با ماشین گرفته تا عملیات هلیکوپتری و قطار، همه در این سکانس طولانی گنجانده شده اند. برخی از چشمان تیزبین ممکن است متوجه برخی برش های پنهان در این سکانس شوند، اما این چیزی از ارزش این سکانس طولانی و عملکرد منحصر به فرد آن کم نمی کند. فیلم «Extraction 3» کار بسیار سختی برای بهبود این موضوع دارد.

 

2. مونتاژ آموزش حماسی ریک

مونتاژها یکی از جنبه های بارز فیلم های اکشن دهه 80 بودند، اما جذابیت آنها باعث شده در سال های اخیر نیز مورد استفاده قرار گیرد. «Extraction 2» از همین موضوع بهره می برد و مونتاژی از آموزش تایلر ریک را نشان می دهد که به نظر می رسد ادای احترامی به فیلم Rocky IV باشد. تایلر ریک وزنه های سنگین بلند می کند، طناب می کشد و چوب خرد می کند و همه این موارد در کنار هم سکانسی جذاب و دیدنی را ایجاد کردند.

 

3. ظاهر کوتاه و جالب ادریس البا

ادریس البا در فیلم «Extraction 2» نقش فردی مرموز به نام آلکات را بازی می کند که ماموریت فرار از زندانیان را به تایلر ریک محول می کند. متاسفانه مدت زمان حضور ادریس البا کوتاه است اما او در همین مدت کوتاه توانست با شخصیت خود جذابیت و طنز خاصی به فیلم ببخشد. «Extraction 2» همچنین نشان دهنده دیدار دوباره بازیگران ثور، کریس همسورث و ادریس البا است. پایان فیلم همچنین حاکی از آن است که بینندگان در فیلم سوم بیشتر شخصیت آلکات را که ادریس البا بازی می کند، ببینند.

 

4. وزن خرد کردن

تایلر بیشتر قتل خود را با شلیک یا چاقو زدن انجام می دهد، اما گاهی اوقات خلاقیت به خرج می دهد. در یکی از سکانس های فیلم Extraction 2، تایلر ریک در حال دعوا با تعدادی از افراد تصادفی در داخل سالن بدنسازی است که یکی از آنها زیر پرس پا قرار می گیرد و تایلر با یک حرکت سریع کاری انجام می دهد که وزنه ها بر روی سر این شخص بریزید و او را له کند. این نیز یک مرگ سریع، کوتاه، جالب و شاید خنده دار ایجاد می کند.

 

5. اتحاد مجدد تایلر با میا

در «Extraction 2» اولگا کوریلنکو نقش میا را بازی می کند که همسر سابق تایلر ریک است و او را برای نجات خواهرش به خدمت می گیرد. فیلم اول فاش کرد که تایلر ریک میا را تنها گذاشت و به جنگ رفت تا شاهد مرگ پسرش نباشد. آخرین اکت «Extraction 2» بار دیگر میا و تایلر را در کنار هم به تصویر می کشد و صحنه های احساسی را خلق می کند که در آن تایلر درباره تصمیمات و اقدامات گذشته خود صحبت می کند. فیلم Extraction 2 داستان چندان توسعه یافته ای ندارد اما همین چند صحنه احساسی باعث شد تا بیننده بیشتر جذب شخصیت ها شود.

 

6. مردان در آتش

کریس همسورث برای جذابیت بیشتر فیلم «Extraction 2» و همچنین سرگرمی بینندگان بار دیگر یک شیرین کاری جالب انجام داده است. در صحنه شورش زندان و در یکی از قسمت ها دست تایلر ریک آتش می گیرد و همزمان با چند نفر دیگر درگیر می شود و سعی می کند با مشت به دیگران آتش را خاموش کند. این که خود کریس همسورث این صحنه را انجام داده نیز آن را برای بیننده جذاب تر کرده و حس واقعی تری را منتقل می کند.

 

Extraction 2 1 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

در ادامه به چند نکته منفی و لحظات بد فیلم استخراج 2 می پردازیم. با ما همراه باشید.

1. نبود شخصیت اوی

در فیلم «استخراج»، تایلر ریک برای نجات پسر ربوده شده یک قاچاقچی به نام اوی با بازی رودراکش جیسوال به بنگلادش می رود. در طول این مدت، تایلر و اوی به هم نزدیک‌تر می‌شوند تا جایی که تایلر ریک حاضر است برای نجات جان این پسر جان خود را رها کند. همین موضوع باعث می شود غیبت این شخصیت در فیلم دوم عجیب به نظر برسد. شخصیت اوی نه از طریق صحنه های آرشیوی به تصویر کشیده می شود و نه در دیالوگ ها ذکر شده است.

از آنجایی که تایلر ریک یک تجربه نزدیک به مرگ برای نجات جان اووی داشت، واقعاً عجیب است که تایلر هیچ سوالی از او نپرسد. بر اساس گزارش‌ها، محدودیت‌های فیلمبرداری به دلیل همه‌گیری کرونا مانع از حضور این بازیگر شد، اما فیلم می‌توانست از طریق دیالوگ بینندگان را از سرنوشت این شخصیت آگاه کند.

 

2. چگونه ریک از اتفاقات پایان فیلم اول جان سالم به در برد؟

در پایان فیلم اول «استخراج»، تیری به گردن تایلر ریک اصابت می کند، در حالی که قبلا چندین بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و سپس از روی پل به داخل آب می افتد. در واقع سازندگان با این کار سرنوشت شخصیت تایلر ریک را مبهم گذاشتند تا در صورت امکان از آن در فیلم دوم استفاده کنند.

فیلم «Extraction 2» هیچ دلیل موجهی در مورد اینکه چگونه تایلر ریک از حوادث پایانی فیلم اول جان سالم به در برد ارائه نمی دهد و فقط نشان می دهد. سرسختی فوق بشری تایلر ریک تنها دلیل منطقی برای بقای اوست، زیرا او باید قبل از رسیدن به ساحل غرق یا خونریزی می کرد. مشکل دیگر این قسمت از داستان این است که چگونه تیم ریک به این سرعت او را پیدا کردند!

3. فرار ساندرو از خانه امن

به نظر می رسد تعداد کمی از شخصیت ها مانند یک نوجوان عصبانی مخاطب را آزار می دهند. در فیلم «استخراج 2» شخصیت ساندرو با بازی اندرو جاپاریدزه به دلیل اعمالش خشم بسیاری از بینندگان را برانگیخته است. ساندرو پسر یکی از بنیانگذاران ناگازی است و پس از اطلاع از مرگ پدرش توسط تایلر ریک، تلفنی را می دزد تا عمویش زوراب را از محل خانه امن آنها مطلع کند. کار او نیز منجر به آسیب ها و مرگ های زیادی می شود، اما زمانی که ساندرو از دست ریک و تیمش فرار می کند تا به عموی شرورش زوراب برسد، باعث می شود که بیننده نتواند با این نوجوان گمراه همدردی کند.

 

netflix movie extraction همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها