کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

سریال House of the Dragon و تفاوت آن با کتابش
زمان مطالعه : 2 دقیقه
Spread the love



سریال House of the Dragon و تفاوت آن با کتابش

اگر جالب ترین فصل تاریخ تارگرین های وستروس را نمی دانید و هنوز سریال خانه اژدها را تماشا نکرده اید، به شما حسادت می کنم و اگر می دانید، احتمالا باید بدانید که این سریال دارای ویژگی های قابل توجهی است. تفاوت با کتاب آتش و خون; کتابی که در سال 2018 توسط جورج آر.آر مارتین، خالق دنیای A Song of Fire و Ice و Game of Thrones نوشته شده است و برخلاف سرنوشت نامعلوم کتاب های A Song of Fire و Ice، پایانی مشخص دارد.

درست مانند بازی تاج و تخت، سریال اکشن خانواده اژدها اقتباسی است که گردانندگان برنامه طبیعتا باید از تخیل خود و البته تکنیک های بصری و فیلمنامه نویسی خود برای جریان سازی آن استفاده کنند تا داستانی جذاب خلق کنند. در واقع جالب است بدانید که کتاب «آتش و خون» دیالوگ خاصی ندارد و برخلاف کتاب‌های آواز آتش و یخ که داستان را از نگاه یک شخصیت در هر فصل روایت می‌کردند. داستان مانند کتاب تاریخ از شخص ثالث نقل شده است. یکی از این شخصیت ها دلقک درباری به نام «قارچ» است که در سریال حضور ندارد و حضورش در آینده بعید است.

House of Dragons تفاوت های زیادی با Game of Thrones دارد. در بازی تاج و تخت، پیشرفت داستان در طول زمان نه تنها سریع تر، بلکه چند وجهی تر شد. از شمال وینترفل تا جنوب کینگزلندینگ، همگی بخشی از داستان های مختلف دنیای بازی تاج و تخت بودند. از این نظر سریال خانواده اژدها بیشتر شبیه به فصل اول بازی تاج و تخت است که در نهایت در وینترفل، کینگزلندینگ و بعضا لوکیشن های دیگر اتفاق افتاد و به جای دیگری نمی رود.

سریال خانه اژدها اغلب در پایتخت وستروس یا کینگزلندینگ اتفاق می افتد و گاهی اوقات از Driftmark در خلیج بلک واتر (خانواده والریون) و قلعه دراگون استون (محل خانواده تارگرین) دیدن می کند. چرا باید این را بدانیم؟ از آنجا که خانواده اژدها تاکنون داستانی را روایت می کند که بر یک خانواده متمرکز شده است. خانواده ای که در نهایت خودش را خراب می کند. به همین دلیل، سریال کار سخت تری برای شکل دادن به ماجراهای سریالی مانند بازی تاج و تخت با 7 خانواده سلطنتی دارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها