کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

سفری به برخی از فیلم‌های کمدی جهان
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



سفری به برخی از فیلم‌های کمدی جهان

کمدی، ژانری هم‌سن خود سینما، فراتر از مرزهای فرهنگی و زبانی، با زبان جهانیِ خنده، مردم را کنار هم می‌آورد. دنیای سینمای کمدی، از slapstick گرفته تا طنز، از رمانتیک تا جنجالی، طیف متنوعی از طنز را ارائه می‌دهد که بازتاب‌دهنده‌ی عجیب‌و‌غریب‌بودن‌ها و شادی‌های مشترک تجربه انسانی است. بیایید در یک سفر سینمایی به کاوش در برخی از بهترین فیلم‌های کمدی از سراسر جهان بپردازیم که هر کدام ترکیبی منحصر به فرد از شوخ‌طبعی، طنز و بینش نسبت به فرهنگ‌های مختلف را ارائه می‌دهند.

 

بعضی‌ها داغشو دوست دارن Some Like It Hot (ایالات متحده، 1959)

some like it hot 1959 Wallpaper | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

این کمدی کلاسیک آمریکایی به کارگردانی بیلی وایلدر، داستان دو نوازنده به نام‌های تونی کورتیس و جک لمون را روایت می‌کند که برای فرار از گانگسترها خود را به شکل زنان درمی‌آورند و به گروه موسیقی تماماً زنانه‌ی مرلین مونرو می‌پیوندند. «بعضی‌ها داغشو دوست دارن» با فیلمنامه‌ی هوشمندانه، اجراهای به‌یادماندنی و جمله‌ی معروف «هیچ کس کامل نیست»، همچنان به عنوان شاهکاری بی‌زمان در سینمای کمدی شناخته می‌شود.

 

آملی Amélie (فرانسه، 2001)

Amelie | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

داستان عجیب و غریب ژان-پیر ژونه ما را به دنبال امیلی پولن، پیشخدمت خجالتی‌ای با بازی اودری توتو می‌برد که تصمیم می‌گیرد با وجود دست‌وپنجه نرم کردن با تنهایی خود، زندگی اطرافیانش را به سوی بهتر شدن تغییر دهد. «آملی» با فضاسازی پاریس به شکلی زیبا و با اغراق، به ستایش لذت‌های کوچک زندگی و تأثیر مهربانی می‌پردازد.

 

زندگی زیباست Life Is Beautiful (ایتالیا، 1997)

Life Is Beautiful | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

این فیلم اثرگذار و در عین حال شوخ‌انگیز با کارگردانی و بازیگری روبرتو بنینی در دوران هولوکاست ساخته شده است. بنینی نقش صاحب یک کتاب‌فروشی یهودی-ایتالیایی را بازی می‌کند که از قدرت تخیل سرشار خود برای دور نگه‌داشتن پسرش از وحشت اردوگاه‌های کار اجباری نازی استفاده می‌کند. «زندگی زیباست» با تلفیق تراژدی و کمدی، قدرت عشق، تخیل و طنز را در تاریک‌ترین زمان‌ها به تصویر می‌کشد.

 

دست‌نیافتنی‌ها The Intouchables (فرانسه، 2011)

The Intouchables | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

این فیلم دلنشین به کارگردانی اولیویه ناکاش و اریک تولدانو با اقتباس از یک داستان واقعی، داستان یک اشراف‌زاده را روایت می‌کند که در اثر حادثه‌ی سقوط با پاراگلایدر فلج کامل می‌شود و یک جوان از محله‌های فقیرنشین را به‌عنوان پرستار خود استخدام می‌کند. دوستی بعید این دو مرد سرشار از شوخ‌طبعی، صمیمیت و درس‌های زندگی‌ را به داستانی امیدبخش درباره‌ی پیوندهای انسانی تبدیل می‌کند.

 

خداحافظ، لنین! Good Bye Lenin! (آلمان، 2003)

Good Bye Lenin 1 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

این طنز تلخ به کارگردانی ولفگانگ بکر در آلمان شرقی، درست حول زمان سقوط دیوار برلین، ساخته شده است. داستان فیلم درباره‌ی مرد جوانی است که مادرش که یک سوسیالیست سرسخت است، به کما می‌رود و انقلاب را از دست می‌دهد. او پس از بیدار شدن از کما، تلاش‌های زیادی می‌کند تا مادرش را از شوک تغییر آلمان شرقی beloved محافظت کند. این فیلم به طرز هوشمندانه‌ای طنز را با نقدهای تیزبینانه درباره تغییرات سیاسی و اجتماعی در هم می‌آمیزد.

 

مثل بکهام دریبل بزن Bend It Like Beckham (بریتانیا، 2002)

0 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

فیلم Gurinder Chadha یک کمدی دلنشین برای بزرگسالان است که درباره‌ی دختر هندی-بریتانیایی با اشتیاق به فوتبال است که باید با انتظارات فرهنگی و فشارهای خانوادگی مقابله کند. مثل بکهام دریبل بزن یک جشن پر جنب و جوش از هویت، رویاها و زبان جهانی ورزش است که با طنز و احساسات در  هم آمیخته شده است.

 

پی کی pk (هند، 2014)

pk | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

قلعه pk (استرالیا، 1997)  به کارگردانی راجکومار هیرانی، یک کمدی-درام طنزآمیز است که داستان موجود فضایی (با بازی عامر خان) را دنبال می‌کند که روی زمین فرود می‌آید و با زیر سوال بردن عقاید مذهبی و خرافات مختلف، جنجال زیادی به پا می‌کند. این فیلم از طنز برای پرداختن به مسائل اجتماعی پیچیده استفاده می‌کند و آن را به تماشایی تأمل‌برانگیز و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها