کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

شاد زیستن با فیلمهای کمدی (خنده)
زمان مطالعه : 4 دقیقه
Spread the love



شاد زیستن با فیلمهای کمدی (خنده)

در جهانی که اغلب تاب‌آوری در برابر سختی‌ها را می‌طلبد، یافتن لحظاتی از شادی بی‌پروا و خنده Laughter، می‌تواند تسکینی واقعی باشد. برای زمانی که فقط یک خنده‌ی بلند و جانانه از پسِ کار برمی‌آید، زمانی که نیاز دارید آنقدر بخندید که اشک در چشمانتان جمع شود، فیلم‌های خاصی به لطف زمان‌بندی بی‌عیب، شوخ‌طبعی درخشان و توانایی در غافلگیری و دل‌ربایی، متمایز می‌شوند. در اینجا فهرستی منتخب از گوهرهای کمدی وجود دارد که خنده‌ای طوفانی را نوید می‌دهند و به‌عنوان پادزهری کامل برای افسردگی یا راه فراری دلپذیر از روزمرگی عمل می‌کنند.

Airplane هواپیما! (1980)

Airplane همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

این طنز کلاسیک بر ضد فیلم‌های فاجعه‌بار، با شوخ‌ طبعی سریع، مضحک‌ گویی شناخته می‌شود. «هواپیما!» با اجرایی مرده‌وار که باعث تقویت کمدی می‌شود، مجموعه‌ای بی‌وقفه از حرکات نمایشی و شوخی‌های بصری ارائه می‌دهد که تضمین می‌کند خنده هرگز متوقف نخواهد شد و آن را به تماشایی ضروری برای هر کسی که به خنده‌ای دلچسب نیاز دارد تبدیل می‌کند.

 

Monty Python and the Holy Grail مونتی پایتون و جام مقدس (1975)

Monty Python and the Holy Grail همآهنگ 1 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

این فیلم مونتی پایتون که سنگ بنای طنز بریتانیایی است، افسانه آرتوری را با پیچشی منحصر به فرد، توهین‌آمیز و عجیب و غریب به تصویر می‌کشد. بازی با کلمات هوشمندانه، طنز slapstick و صحنه‌های ماندگار فیلم مانند مواجهه با شوالیه سیاه آن را به منبع خنده‌ای بی انتها تبدیل می‌کند که به قهقهه‌زنی اشک‌آور ختم می‌شود.

Bridesmaids ساقدوش‌ها (2011)

Bridesmaids همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

کریستن ویگ در این کمدی که درباره‌ی ماجراهای پیش از عروسی بهترین دوست می‌پردازد، نقش رهبری یک گروه بازیگران را به عهده دارد. «ساقدوش‌ها» استادانه لحظات خجالت‌آور را با احساسات صمیمانه در هم می‌آمیزد و صحنه‌هایی مانند رسوایی بدنام مغازه لباس عروس قطعاً خنده‌های مهارنشدنی را برمی‌انگیزد.

Superbad فوق بد (2007)

Superbad همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

این فیلم با موضوع بزرگ شدن، با نشان دادن دو دوست که در تلاش برای لذت بردن از آخرین روزهای قبل از فارغ‌التحصیلی وارد یک سری ماجراجویی‌های ناخوشایند می‌شوند، دست روی لحظات خجالت‌آور و خنده‌دار دوران دبیرستان می‌گذارد. «فوق بد» ترکیبی عالی از شوخی‌های نامناسب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موقعیت‌های کمدی ارائه می‌دهد که منجر به قهقهه‌ای شکم‌سوز می‌شود.

Step Brothers برادران ناتنی (2008)

Step Brothers همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

ویل فرل و جان سی. رایلی نقش دو مرد میانسال و لوس را بازی می‌کنند که ناتنی می‌شوند و مجبورند با هم زندگی کنند. رقابت مسخره‌آمیز و کارهای عجیب و غریب آن‌ها، از جمله ساختن تختخواب دو طبقه برای ایجاد فضای «فعالیت»، یک کلاس درس استادانه در مورد چگونگی برانگیختن خنده از طریق حماقت محض و افراطی است.

 

The Hangover خماری (2009)

The Hangover همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

این کمدی درباره‌ی یک جشن مجردی که در لاس‌وگاس وحشتناک اشتباه می‌شود، معما و طنز را با هم ترکیب می‌کند. تلاش‌های شخصیت‌ها برای جمع‌آوری رویدادهای شبی که به یاد نمی‌آورند، به مجموعه‌ای از کشف‌های غیرمنتظره و عجیب و غریب منجر می‌شود، که یک ترن هوایی از خنده را تضمین می‌کند.

 

 Anchorman: The Legend of Ron Burgundy گوینده: افسانه‌ی ران برگاندی (2004)

Anchorman The Legend of Ron Burgundy همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

با بازی ویل فرل در نقش ران برگاندی، گوینده‌ی پرمخاطب سن‌دیگو در دهه‌ی 1970، شخصیتی به زندگی می‌آید که خودبزرگ‌بینی پوچ و بی‌خبری او زمینه‌ای مستعد برای کمدی ایجاد می‌کند. طنز عجیب فیلم، تک‌جمله‌های به‌یادماندنی و دعواهای مسخره‌آمیز در اتاق خبر، آن را به یک جشن خنده فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

 

 Dumb and Dumber ابله و ابله‌تر (1994)

Dumb and Dumber همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

جیم کری و جف دانیلز در نقش دو دوست خوش‌قلب اما باهوش پایین بازی می‌کنند که در سفری جاده‌ای به سراسر کشور برای بازگرداندن یک کیف سامسونت هستند. حماقت‌های ساده‌لوحانه و بی‌اطلاعی خوشبختی‌بخش این دو نفر از محیط اطرافشان به طنز خطاهایی منجر می‌شود که هم دلگرم‌کننده و هم به طرز مضحکی خنده‌دار است.

 

Tropic Thunder تندر استوایی (2008)

Tropic Thunder همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

«تندر استوایی» یک کمدی اکشن طنزآمیز که هالیوود را به باد تمسخر می‌گیرد، داستان گروهی از بازیگران را روایت می‌کند که در حین فیلمبرداری یک فیلم جنگی خود را در یک درگیری واقعی می‌یابند. شوخ‌طبعی تیزبینانه، طنز مبتنی بر شخصیت و نقش فراموش‌ نشدنی رابرت داونی جونیور باعث شده این کمدی هم هوشمند و هم خنده‌دار باشد.

 

Borat بورات (2006)

Borat همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

ساشا بارون کوهن با به تصویر کشیدن نقش بورات، یک روزنامه‌نگار ساختگی از قزاقستان که در سراسر ایالات متحده سفر می‌کند، مرزهای طنز انتقادی و طنز مایه خجالت را جابجا می‌کند. تعاملات بدون فیلمنامه فیلم با افراد واقعی، تحت لوای یادگیری فرهنگی، به مجموعه‌ای از لحظات خنده‌دار و شوکه‌کننده باورنکردنی منجر می‌شود.

 

هر یک از این فیلم‌ها با شیوه‌ی منحصربه‌فرد خود، از قدرت کمدی برای برانگیختن خنده‌های عمیق و غیرقابل کنترل بهره می‌برند و برای بینندگان لحظات شاد و قدرت شفابخش طنز را فراهم می‌کنند. چه از طریق موقعیت‌های پوچ، طنز هوشمندانه یا شخصیت‌های دوست‌داشتنی باشد، این فیلم‌ها به ما یادآوری می‌کنند که این ضرب‌المثل قدیمی درست است: خنده واقعاً بهترین دارو است.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها