کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

نقد و بررسی Fast X
زمان مطالعه : 4 دقیقه
Spread the love



نقد و بررسی Fast X

 فرنچایز Fast & Furious از یک فیلم ساده مسابقه خیابانی به یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای تمام دوران تبدیل شده است. لوئیس لتریر، تازه وارد فرنچایز سریع (کارگردان The Incredible Hulk, Now You See Me) در راس فیلم Fast X بر اساس فیلمنامه ای از دن مازئو و کارگردان کهنه کار جاستین لین است. به دنبال داستان دومینیک تورتو (وین دیزل) و خانواده‌اش از علاقه‌مندان به ماشین، فیلمنامه را با تبدیل Dom به هدف یک انتقام‌گیری قدیمی تغییر می‌دهد. Fast X یک فیلم هیجان‌انگیز مسابقه‌ای است که گهگاه در دیالوگ‌های ملودراماتیک غرق می‌شود، اما شخصیت شرور جیسون موموآ تماشای آن را لذت‌بخش می‌کند.

طرح فیلم Fast X عمدتاً بهانه‌ای برای پرش از یک مجموعه اکشن به قطعه بعدی است، با میان‌آهنگ‌های کوتاه درباره اهمیت خانواده که هرگز واقعاً معنای خود را منتقل نمی‌کند. داستان حول محور انتقام می‌چرخد، با شرور جدید دانته ریس (موموآ) به عنوان پسر شرور هرنان ریس به سری Fast & Furious بازگشته است. سال‌ها بعد، او ظاهر می‌شود تا با ایجاد یک حادثه بین‌المللی و تحمیل آن به خانواده دام، که توسط آژانسی که قبلاً برای آن کار می‌کردند، رنج بیشتری برای دام ایجاد کند. با اینکه خانواده دام در سراسر دنیا پراکنده شده اند و خود دام جز بازی موش و گربه با دانته کار دیگری انجام نمی دهد، اما شاهد یکی از ساده ترین و آسان ترین طرح های سری Fast هستیم.

 

Fast همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

برای Fast X، یک خط داستانی ساده‌تر جواب می‌دهد، زیرا فیلم به وضوح بیشتر علاقه‌مند به سرپیچی از قوانین گرانش و جابجایی مرزهای کاری است که می‌توان در یک ماشین انجام داد. این حرکت یک منظره بصری جالب ایجاد می کند و با شیرین کاری های مرگبار و سکانس های اکشن هیجان انگیز شخصیت هایش سرگرم می شود. Fast & Furious فرنچایزی است که به خاطر اکشن و بدلکاری هایش شناخته شده است و از این نظر Fast X فراتر از همه انتظارات است.

با این حال، فیلمنامه لین و ماتزو چیزی برای لذت بردن از فیلم باقی می گذارد، عمدتاً به این دلیل که با خودش تناقض دارد. Fast X می‌خواهد فیلمی باشد که باعث شود مخاطبانش پوزخند بزنند و به آنها بفهمانند که درگیر شوخی هستند، اما همچنین می‌خواهد یک خط مستقیم و احساسی داشته باشد. متأسفانه، تعادل قانع کننده ای بین شوخی ها و گفتگوهای پوچ در مورد اهمیت خانواده ایجاد نمی کند. این سریال تقریباً، اما نه کاملاً، یک تقلید از خودش است.

با این حال، فیلم به هیچ وجه صرفاً سرگرم کننده نیست و بخش بزرگی از آن، زرنگی لذت بخش دانته است. در حالی که دیزل خسته کننده ترین شخصیت فیلم را بازی می کند، موموآ جذابیت کافی برای حمل درگیری اصلی فیلم دارد. این بازیگر به وضوح نقش شرور پر زرق و برق را در این نقش در برابر قهرمان غیرقابل انکار دیزل ایفا می کند و Fast X را بسیار سرگرم کننده تر از آن چیزی می کند که بدون او بود. با این حال، با توجه به زمان زیادی که به دانته اختصاص داده شده است، زمان کمتری را با سایر اعضای خانواده دام می گذرانیم.

 

jason momoa همآهنگ | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

 

در حالی که بیشتر آنها لحظه های خود را برای درخشش به دست می آورند، جیکوب (جان سینا) شاید سرگرم کننده ترین شخصیت در ادامه باشد زیرا از پسر دام برایان (لئو آبل پری) محافظت می کند. بقیه بازیگران کاملاً خوب هستند، اما Fast X به وضوح شروع به نشان دادن تمایل فرنچایز Fast به بازیگران بسیار بزرگ می کند.

با وجود تمام مشکلاتی که در فیلمنامه وجود دارد، Fast X همچنان یک قسمت جالب در فرانچایز Fast & Furious است و آنچه را که بینندگان انتظار داشتند را ارائه می دهد: سکانس های اکشن عالی و لحظات کوتاه خانوادگی احساسی. فرنچایز به شدت بر روی شخصیت شرور تمرکز دارد، قهرمانان را از هم جدا می کند و در یک cliffhanger به پایان می رسد. Fast X به دلیل پایان غافلگیرکننده کمی ناتمام به نظر می رسد، اما با تایید Fast & Furious 11، حداقل می دانیم که در ادامه راه به برخی از پاسخ ها خواهیم رسید. پایان دادن به چنین فیلمی خطرناک است، اما در فرنچایزی که دائماً قوانین جاذبه و داستان سرایی را به چالش می کشد، منطقی است.

اگرچه ممکن است به خوبی برخی از فیلم‌های گذشته این مجموعه نباشد، اما از ابتدا تا انتها یک اکشن هیجان‌انگیز است که مطمئناً شما را درگیر خود می‌کند. حتی تماشاگران معمولی نیز با سکانس های اکشن سرگرم خواهند شد و به لطف فلاش بک ها، تماشای Fast X حتی برای کسانی که ممکن است یک یا دو فیلم قبلی را از دست داده باشند بسیار آسان است. اگرچه حتی در یک فرنچایز معروف به آن، Fast X یکی دیگر از مسابقات اتومبیلرانی سرگرم کننده و هیجان انگیز است که برای فصل فیلم های تابستانی ساخته شده است.

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها