کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

ریچل مک آدامز

 

ریچل مک آدامز Rachel McAdams با عنوان اصلی ریچل آن مک آدامز در 17 نوامبر 1978 در کانادا متولد شد. ریچل در نوجوانی با بازیگری عجین شد و در سن 13 سالگی در کمپ تابستانی تئاتر  آثار شکسپیر را اجرا می کرد. او با مدرک BFA در رشته تئاتر از دانشگاه یورک فارغ التحصیل شده است.

 

در سال ۲۰۰۲، وی حضور در هالیوود را با کمدی “دختر گرم” آغاز کرد. وی در سال ۲۰۰۴ با فیلم کمدی “دختران بدجنس” و فیلم عاشقانه “دفترچه یادداشت” به موفقیت رسید. در ادامه توسط رسانه‌ها به عنوان “دختر جدید هالیوود” شناخته شد و برای جایزه‌ی بهترین ستاره‌ی نوظهور بفتا نامزد شد.

 

مک‌آدامز با بازی در فیلم‌های “همسفر مسافر زمان” (۲۰۰۹)، “شرلوک هولمز” (۲۰۰۹)، “شکوه صبح” (۲۰۱۰)، “نیمه‌ شب در پاریس 2011 Midnight in Paris“، “قسمتی از من” (۲۰۱۲) و “درباره زمان” (۲۰۱۳) شهرت بیشتری کسب کرد.

 

 

وی در فصل دوم مجموعه‌ی آنتولوژی جنایی “دتکتیوی واقعی” از شبکه‌ی اچ‌بی‌او (۲۰۱۵) حضور به هم رسانده و نامزد جایزه‌ منتقدین برای بهترین بازیگر زن در مینی‌سریال شد. او در برادوی بازی در نقش اصلی نمایشنامه‌ی “مری جین” اثر آمی هرزوگ (۲۰۲۴) را بر عهده داشت.

list