کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

لی بیونگ هون

 

لی بیونگ هون Lee Byung-hun (زاده ۱۲ ژوئیه ۱۹۷۰) هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او برای کارهایش در طیف وسیعی از ژانرها تحسین شده و جایزه بهترین بازیگر مرد را در سه مورد از معتبرترین جوایز کره جنوبی برای خود به ارمغان آورده است: پنجاه و دومین دوره جوایز هنری باکسانگ، سی و هفتمین جوایز فیلم اژدهای آبی و پنجاه و سومین جایزه گراند بل. در سال 2021، او در سریال موفق نتفلیکس یعنی Squid Game ظاهر شد. وی از دانشگاه هانیانگ در رشته ادبیات فرانسه و از دانشگاه چونگ آنگ در رشته تئاتر و سینماتوگرافی فارغ التحصیل شده‌ است.

 

وی در ایالات متحده برای به تصویر کشیدن سایه طوفان در G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009) و دنباله آن G.I. Joe: Retaliation (2013) و بازی در کنار بروس ویلیس در Red 2 (2013) شناخته شده است. بیونگ-هون اولین بازیگر اهل کره جنوبی است که در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار در لس آنجلس همراه سوفیا ورگارا به عنوان میزبان حاضر شد. از دیگر آثار وی میتوان به “آرمان شهر بتنی Concrete Utopia 2023” و “اعلام وضعیت اضطراری 2021 Emergency Declaration” اشاره کرد.

 

list