کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

کتی بیتس

 

کتی بیتس Kathy Bates با عنوان کامل کاتلین دویل بیتس (زاده ۲۸ ژوئن ۱۹۴۸) هنرپیشه آمریکایی است. او جوایز مختلفی را از جمله یک جایزه اسکار، دو جایزه Primetime Emmy و دو جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی یک جایزه تونی و دو جایزه بفتا را از آن خود کرده است. او که در ممفیس، تنسی به دنیا آمد، در دانشگاه متدیست جنوبی در رشته تئاتر تحصیل کرد و سپس به شهر نیویورک رفت تا به صورت حرفه ای بازیگری را دنبال کند. او قبل از اینکه برای اولین نقش روی پرده خود در فیلم برداشتن (1971) انتخاب شود، نقش های کوچکی را در صحنه تئاتر ایفا کرده بود.

 

وی نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول زن برای «شب، مادر» (1983) شد. بیتس جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش آنی ویلکس در فیلم مهیج Misery (1990) به دست آورد. دیگر نقش های نامزد اسکار او در فیلم های رنگ های اصلی (1998)، درباره اشمیت (2002) و ریچارد جول (2019) به وقوع پیوسته اند. از دیگر فیلم های برجسته او می توان به گوجه سبز سرخ شده (1991)، دولورس کلیبورن (1995)، تایتانیک (1997)، پسر آبی (1998)، جاده انقلابی (2008)، سمت کور (2009)، و “نیمه شب در پاریس 2011 Midnight in Paris” اشاره کرد.

 

بیتس همچنین به دلیل فعالیت گسترده اش در تلویزیون شناخته شده است. او اولین جایزه پرایم تایم امی خود را برای فصل نهم سریال Two and a Half Men (2012) کسب کرده است. از دیگر نقش‌های او که نامزد جایزه امی شده اند میتوان به The Late Shift ، Annie، Six Feet Under ، Springs Warm و قانون هری اشاره کرد.

 

 

list