کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

کرتیس جیمز جکسون

 

کرتیس جیمز جکسون Curtis James Jackson با لقب 50 سنت یک رپر، بازیگر، تهیه کننده و کارآفرین آمریکایی است. جکسون در جامائیکا جنوبی، محله ای از کوئینز متولد شد. وی در سال 1996 شروع به دنبال کردن حرفه موسیقی کرد. او در جریان تیراندازی در می 2000 مورد اصابت 9 گلوله قرار گرفت که باعث شد انتشار آلبومش متوقف شود. در سال 2002، پس از اینکه جکسون آلبوم تلفیقی Guess Who’s Back را منتشر کرد، توسط امینم کشف شد و با Shady Records، قرارداد امضا کرد.

 

در می 2021، کورتیس جکسون به هیوستون نقل مکان کرده و آغاز به نوشتن فیلمنامه های جنایی کرده است. در آگوست 2021، بازی او در فیلم “بی مصرف ها 4 Expend4bles” تایید شد. در پاییز سال 2021، «خانواده مافیای سیاه»، سریالی بر اساس دو برادر در دیترویت که از اواسط دهه 1980 تا سال 2005 عملیات قاچاق مواد مخدر و پولشویی را اداره می کردند منتشر شد. جکسون تهیه کننده اجرایی سریال است. وی در 13 فوریه 2022، اجرای Super Bowl LVI را بر عهده گرفت و جایزه Primetime Emmy را برای این اجرا دریافت کرد.

 

او با انتشار آلبوم‌هایی چون پولدار شو یا در این راه بمیر (۲۰۰۳) و قتل‌عام (۲۰۰۵) به شهرت رسید. آلبوم پولدار شو یا در این راه بمیر از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا به فروش جهانی بیش از ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ نسخه دست یافته است.

 

list