کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

تفاوت‌های زامبی‌ های The Last Of Us و The Walking Dead
زمان مطالعه : 7 دقیقه
Spread the love



سریال‌های The Last Of Us و The Walking Dead هر 2 در جهانی پسا-آخرالزمانی زامبی‌ جریان دارند که انسان‌ها به موجوداتی خونخوار و غیرقابل کنترل تبدیل شده‌اند.

 

 

سرانجام پس از سال‌ها انتظار شاهد پخش سریال درام و پسا-آخرالزمانی The Last Of Us (آخرین بازمانده از ما) از سوی شبکه HBO هستیم تا شاهد سفر خطیر پدرو پاسکال و بلا رمزی در قامت جوئل و الی باشیم. سفری که آن‌ها را با زامبی‌ های خونخوار و وحشی روبرو خواهد کرد.

 

موجودات زامبی‌ یکی از المان‌های محبوب سینما و تلویزیون هستند که به طریق مختلف در آثار ژانر آخرالزمانی به تصویر کشیده‌ شده‌اند. مجموعه تلویزیونی The Walking Dead (مردگان متحرک) نیز از این موجودات در روایت داستان خود بهره گرفته که به گونه‌ای متفاوت سعی در ترساندن مخاطبین داشته است.

 

یکی از نکات متمایز و جذاب فرنچایز The Last Of Us در نوع به تصویر کشیدن مبتلایانش می‌باشد که با پخش سریال اقتباسی آن قصد داریم تا به تفاوت‌های موجودات خونخوار بین 2 سریال The Last Of Us و The Walking Dead پرداخته و بینیم که انسان‌های مبتلا شده در هر یک از این مجموعه‌ها به چه صورتی مخاطبین خود را به وحشت‌زده خواهند کرد.

 

 

دسته‌بندی این موجودات

 

زامبی‌ ها عموماً موجوداتی مبتلا به ویروس یا انگلی هستند که میزبان خود را پس از مرگ به زندگی بازگردانده و آن‌ها را به موجوداتی خونخوار، درنده و بی‌رحم تبدیل می‌کند که دیگر نشانه‌ای از انسانیت در آن‌ها نمی‌توان یافت.

در مردگان متحرک شاهد یک دسته ساده از این موجودات هستیم که به صورت انفرادی یا گروهی حرکت کرده و به سمت هر موجود زنده‌ای حرکت کرده تا آن‌ها را زخمی یا میل نمایند. در سمت دیگر اما آخرین بازمانده از ما بسیار تخصصی‌تر وارد میدان شده و افراد مبتلا شده به گروه‌های خاصی دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی طبق مدت زمان ابتلا و شرایط زندگی آن‌ها متفاوت بوده و از خونخوارانی ساده تا هیولاهایی درشت اندام و هولناک که بینایی خود را از دست داده‌اند را شامل می‌شوند. مسئله‌ای که در مورد پیشین به نام تک تک آن‌ها اشاره کردیم که بسته به توانایی‌هایشان رانر، استاکر، کلیکر، بلوتر و شامبلر نام دارند.

 

 

طریقه پخش و ابتلا

 

به صورت کلی پخش ویروس زامبی‌ ها با گازگرفتگی پیوند خورده است. با این حال هر یک از سریال‌های The Last Of Us و The Walking Dead جزییات مختص به خود را در این زمینه به کار گرفته است.

در سریال مردگان متحرک متوجه شدیم که تنها گاز گرفتگی نمی‌تواند سبب ابتلای فرد باشد. زیرا بنا به دلایلی که هیچگاه فاش نشده است، تمامی انسان‌های باقی‌مانده بر روی سیاره زمین با تنفس این ویروس یا انگل را درون بدن خود انتقال داده و در صورت مرگ عادی نیز به صورت یک واکر به زندگی باز خواهند گشت. با این حال در سریال آخرین بازمانده از ما (که طریقه ابتلا را نسبت به بازی تغییر داده است) شاهد بودیم که این ابتلا از یک گونه قارچی نشات گرفته که مغز میزبان را به سلطه خود درآورده و در حالی که فرد همچنان درون این مغز محبوس شده و شاهد کنترل بدنش توسط این قارچ می‌باشد. به مرور به مانند یک عروسک خیمه شب بازی شروع به کشتار و وحشی‌گری می‌کند.

نکته منحصر به فرد و جالب توجه مبتلایان سریال The Last Of Us که تاکنون در سینما و تلویزین سابقه نداشته در این است که این افراد مبتلا شده توسط شبکه عظیمی از قارچ‌ها به یکدیگر متصل بوده و به عنوان مثال اگر یکی از آن‌ها در گوشه‌ای از شهر متوجه یک انسان یا خطری شود و یا حتی اگر کشته شود، این شبکه باقی موجودات در تمامی نقاطی دیگر شهر را خبردار کرده و یک جهنم واقعی به راه خواهد افتاد.

 

 

زخم و خراش

 

یکی از تفاوت‌های چشمگیر بین مردگان متحرک و آخرین بازمانده از ما در این موضوع شکل می‌گیرد که واکرها را در عین کند بودن بسیار خطرناک می‌کند.

 

در سریال مردگان متحرک کوچکترین خراش یا زخمی که توسط ناخن یکی از واکرها بر بدن انسان ایجاد شود. می‌تواند منجر به ابتلا و در نهایت مرگ فرد میزبان گردد. با این حال در سریال آخرین بازمانده از ما طبق چیزی که تاکنون نمایش داده شده است. تنها گاز گرفته شدن یک فرد توسط مبتلایان می‌تواند زندگی او را به عنوان یک انسان به پایان رسانده و زمینه‌ساز تبدیل او به موجودی خونخوار گردد. البته باید اشاره کرد که در بازی این فرنچایز ما شاهد هاگ‌های معلق در هوایی هستیم که در صورت تنفس آن‌ها نیز فرد به این قارچ مبتلا خواهد شد؛ ایده‌ای که در سریال به کار گرفته نشده و به جای آن شاهد بهره‌گیری از ایده شبکه قارچی هستیم.

 

 

پس از تبدیل چه بر سر انسان میزبان خواهد آمد؟

 

بزرگترین سوالی که در قبال انسان‌های مبتلا شده و بدشانس هر مدیومی می‌توانیم مطرح نماییم، در این است که پس از ابتلا به زامبی‌ چه بر سر ذهن، احساسات و موجودیت آن فرد خواهد آمد؟ آیا او هنوز در آن داخل وجود دارد؟

 

در سریال مردگان متحرک ما شاهد واکرهایی خونسرد، مرده و بدون هیچ نشانه‌ای از انسانیتی هستیم که آرام آرام به سمت خوردن شما پیش خواهند آمد. در یکی از فصل‌های ابتدایی این سریال شاهد بودیم که مغز میزبان عملاً با مرگ مواجه می‌شود. با این حال نکته منحصر به فرد نسبت به سریال آخرین بازمانده از ما در این جا خود را نشان می‌دهد. بدین گونه که قارچ و هاگ مشهور این فرنچایز به صورتی بی‌رحمانه مغز فرد میزبان را بر عهده گرفته و تمامی رفتارها و حرکات او را کنترل می‌کند. با این تفاوت که فرد همچنان در درون ذهن خود حبس شده و شاهد وقایعی است که بدنش در حال انجام می‌باشد.

 

بازیکنان فرنچایز The Last Of Us با کمی جست و جو در برخی از مراحل و صحنه‌ها می‌توانند شاهد مبتلایانی باشند که در حال خوردن گوشت اجساد هستند؛ اگر که با دقت به رفتار آن‌ها توجه کنید شاهد گریه و ناله‌های گهگاه این افراد هستید که در اصل این گریه و ناله‌ها از میزبان حبس شده در درون بدنش نشات می‌گیرد؛ زیرا او شاهد رفتارهای بدنی است که هیچ کنترلی بر روی آن‌ها ندارد و مجبور می‌شود تا به خواسته‌های این قارچ تن بدهد. ایده‌ای بسیار دردناک و در عین حال وحشتناک که می‌توان تنها آرزوی مرگ را برای فرد میزبان داشت.

 

 

طریقه از بین بردن این موجودات

 

به صورت کلی در تمامی آثار مرتبط با زامبی‌ ها، نقطه ضعف اصلی آن‌ها مغزشان عنوان می‌شود. که با شلیک به این نقطه می‌توان به خونخواری‌های آن‌ها پایان داد.

 

در سریال مردگان متحرک نیز شاهد هستیم که حتی به دو نیم تقسیم شدن واکرها نیز تاثیری در عملکرد آن‌ها نداشته و همچنان به دنبال خوردن شما هستند. پس تنها یک راه برای متوقف کردن آن‌ها باقی می‌ماند که شلیک به مغزشان می‌باشد. در سریال آخرین بازمانده از ما و به صورت کلی این فرنچایز، شلیک به مغزی که توسط این قارچ هدایت می‌شود. شاید که موثرترین راه کشتن مبتلایان باشد اما شاهد هستیم که حمله به شاهرگ‌های گردن و زیر گلو نیز می‌تواند مرگ این موجودات هولناک را در هر دسته‌بندی و گروهی که قرار دارند را به دنبال داشته باشد.

 

 

درمان

 

در نهایت می‌رسیم به مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت بین محبوب‌ترین سریال‌های پسا-آخرالزمانی تاریخ تلویزیون که یکی از همان آغاز وارد بحث درمان شده و دیگری پس از ۱۱ فصل و چندین و چند سریال فرعی به کل چنین ایده‌ای را فراموش کرده است.

 

در سریال مردگان متحرک علی‌رغم این که در فصل‌های ابتدایی به ایده درمان این ویروس یا انگل اشاره می‌شود. حتی این تئوری مطرح می‌شود که ریک گریمز تنها فرد مصون در این دنیا می‌باشد. اما به هیچ وجه به صورت تخصصی این ایده و تئوری را شرح نداده و با پایان این سریال در فصل ۱۱م به نظر نمی‌رسد که هیچوقت به آن پرداخته شود.

 

 

در سمت مقابل اما سریال آخرین بازمانده از ما در همان قسمت نخست شخصیت الی را به عنوان تنها فرد روی زمین معرفی می‌کند که در برابر این قارچ مصون بوده و می‌تواند کلید نجات بشریت باشد. البته که بازی‌ها به شیوه مصون بودن هیچگاه نپرداخته و باید دید که آیا اقتباس تلویزیونی این ایده را بسط خواهد داد یا خیر!

 

منبع : گیمفا

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها