کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

ده سریال برتر سال 2023
زمان مطالعه : 6 دقیقه
Spread the love



ده سریال برتر سال 2023

سالی که در تلویزیون گذشت، باعث شد طرفداران احساساتی را تجربه کنند. ترس از آلودگی، هیجان ماجراجویی شمشیربازی، و حس قریب الوقوع وقوع فاجعه که تنها پو و مایک فلاناگان می توانستند آن را بسازند. در اینجا 10 سریال تلویزیونی و استریم برتر وجود دارد که کاربران IMDb در سال 2023 نمی توانستند درباره آنها صحبت کنند. از منوی کشویی برای مشاهده تفکیک در 10 کشور مختلف در سراسر جهان استفاده کنید.

 

1- The Last of Us

به عنوان بزرگترین داستان تلویزیونی سال، اجتناب ناپذیر بود که (آخرین بازمانده ما) به عنوان سریال برتر سال 2023 در سراسر جهان انتخاب شود. این نمایش به پدرو پاسکال (چهار هفته در رتبه 1 در STARmeter) کمک کرد تا به سوپراستار ویروسی تبدیل شود و بلا رمزی (یک هفته در رتبه 1) جذابیت بیشتری را ارائه داد که او را به یکی از محبوب‌ترین‌ها در (بازی تاج و تخت) تبدیل کرد. شورانر کریگ مازین (چرنوبیل) به همراه شریک نویسندگی و خالق اصلی بازی ویدیویی نیل دراکمن، شخصیت‌های فرعی را تا حدی ارتقا دادند که طرفداران IMDb برای یادگیری (آن بازیگر کی بود؟) برمی‌گشتند.

هاله اثر، بازیگران مکمل را به کانون توجهات سوق داد، از جمله آنا تورو، ملانی لینسکی، استورم رید، نیکو پارکر و البته نیک آفرمن و موری بارتلت، که در قسمت 3 یکی از غیرمنتظره‌ترین قسمت‌های عالی تلویزیون را به ما ارائه کردند. سال ها این سریال برای فصل دوم در Max تمدید شد که بر اساس بازی دنباله (The Last of Us: Part II) خواهد بود.

 

2- Ahsoka

به دلیل انتشار هفتگی قسمت‌ها، «آسوکا» در طول فصل اول در 10 مورد برتر IMDb قرار گرفت و اگرچه Rosario Dawson از زمان حضورش در «مندالوریان» به عنوان شاگرد سابق جدای برای اولین بار به جدول ما صعود کرد، مری الیزابت وینستد ستاره سریال بود، زیرا طرفداران شاهد اولین حضور زنده Hera Syndulla، رهبر شورشیان در Star Wars بودند. توییتی که برای تبلیغ «پایان سریال» منتشر شده بود، برای خواندن «پایان فصل» ویرایش شد، بنابراین اگر سریال تثبیت کننده فرنچایز تمام شده باشد، شوکه کننده خواهد بود.

 

3- Succession

چهارمین و آخرین فصل از سریال موفق جسی آرمسترانگ درباره خانواده ای وحشتناک که با هم رفتار وحشتناکی دارند، نه تنها این سریال را به یکی از عناوین برتر IMDb تبدیل کرد، بلکه توانست با امتیاز 9.2 ستاره در فصل، بالاترین امتیاز فصل را در طول اجرای سریال کسب کند. (تا حدی به لطف قسمت 9.9 امتیازی (عروسی کانر) که در آن مرگ یک شخصیت اصلی به تصویر کشیده شد). تماشای رقابت خواهر و برادری بین کندال (جرمی استرانگ)، شیو (سارا اسنوک)، و رومن (کیران کالکین) در حالی که برای کنترل امپراتوری رسانه ای پدرشان رقابت می کردند، به همان اندازه سمی بود که سرگرم کننده بود.

 

4- Black Mirror

پس از یک وقفه چهار ساله، سریال طنز علمی تخیلی پیشگویانه نتفلیکس در سال 2023 برای فصل ششم بازگشت. چارلی بروکر، خالق سریال، بینندگان را به همه جا از فضای عمیق تا لوح هنری خیالی برد، اما این قسمت افتتاحیه فصل «جوان وحشتناک» بود، درباره زنی که زندگی‌اش به یک سریال استریم خصمانه تبدیل می‌شود، که با امتیاز 7.4 در IMDb بالاترین امتیاز را دریافت کرد.

 

5- The Mandalorian

اگرچه فصل سوم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان و طرفداران دریافت کرد، اما محبوبیت پایدار سریال و حضور بازیگران مهمان فراوان از جمله جک بلک، لیزو، کریستوفر لوید و احمد بست (با نام مستعار جار جار بینکس) و موارد دیگر به «ماندالوریان» کمک کرد در طول هشت هفته نمایش در چهار جایگاه برتر MOVIEmeter باقی بماند. این فصل با یک نت بالا به پایان رسید، با دو قسمت پایانی که بالاترین امتیاز IMDb فصل را کسب کردند و داستان‌های طولانی سریال را با پایان‌های احساسی رضایت‌بخش (Din Grogu رسماً یک Mandalorian است!) به پایان رساندند.

 

6- One Piece

طرفداران «One Piece» از سراسر جهان با تمام قوا برای اقتباس لایو اکشن از مانگا و سریال انیمه محبوب دزدان دریایی ماجراجویی ظاهر شدند و رکورد همیشگی نتفلیکس را برای بیشترین تعداد بینندگان همزمان در 84 کشور شکستند و برای سه هفته در صدر جدول MOVIEmeter قرار گرفتند. نتفلیکس خیلی زود به این موفقیت واکنش نشان داد و Eiichirô Oda، خالق این سریال، دو هفته پس از اولین نمایش، خبر تمدید فصل دوم را به اشتراک گذاشت.

 

7- The Fall of the House of Usher

مخاطبان نتوانستند از آخرین مینی‌ سریال گوتیک مایک فلاناگان سیر شوند. این نمایش که از آثار ادگار آلن پو اقتباس شده است، سفر یک برادر و خواهر بی وجدان را از آغاز فروتنانه تا سرمایه داران بی رحم و تا سقوط نابهنگام امپراتوری آنها دنبال می کند. ششمین پروژه فلاناگان برای نتفلیکس چهار هفته را در لیست 10 تای برتر جهانی این استریمر گذراند، دو هفته عنوان شماره یک را در IMDb به خود اختصاص داد و کارلا گوگینو، همکار مکرر فلاناگان را به صدر جدول STARmeter فرستاد.

 

8- Ted Lasso

با ۱۱ جایزه امی از جمله دو برد متوالی برای بهترین سریال کمدی، فصل پایانی «تد لاسو» با انتظارات زیادی همراه بود، از جمله اینکه چگونه سریال طیف وسیعی از شخصیت‌های تیم فوتبال را به یک پایان رضایت‌بخش می‌رساند. اگرچه فصل سوم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، اما طرفداران IMDb عشق خود را به AFC Richmond نشان دادند و این سریال کمدی خوش‌بینانه را برای مدت چشمگیر سه ماه در 10 عنوان برتر IMDb نگه داشتند و قسمت‌های ماقبل پایانی Mom City (9.3) و قسمت پایانی سریال  So Long, Farewell  (9.4) را به بالاترین امتیاز قسمت‌های سریال تبدیل کردند.

 

9- The Bear

طرفداران IMDb کمی عصبانی بودند که «خرس» در سال 2022 در این لیست قرار نگرفت، اما فصل دوم ستاره ای تضمین کرد که این اتفاق دو بار تکرار نشود. در حالی که این سریال در ابتدا احساس یک راز به خوبی محافظت شده را داشت، تبلیغات دهان به دهان، یک خانه پخش جریانی در Hulu و چند نامزدی امی (13!) احساس مثبت را در شعله پشتی نگه داشتند. هنگامی که FX فصل دوم را راه اندازی کرد، بینندگان گرسنه و منتظر بودند و آن را برای 11 هفته در 10 فیلم برتر MOVIEmeter IMDb نگه داشتند. قسمت‌های جدید شخصیت‌های کلیدی را از پشت صحنه بیرون آورد و به کانون توجه سوق داد و بالاترین امتیاز را برای سریال تا کنون به خود اختصاص داد.

 

10- Gen V

«ژن V» مخاطبان را هفته به هفته به IMDb باز می‌گرداند و این نمایش را به مدت هفت هفته متوالی در 10 عنوان برتر MOVIEmeter قرار می‌دهد. مشخص کردن اینکه کدام لحظه عجیب این نمایش را به یک تماشای ضروری تبدیل کرده است، دشوار است. آیا این ویدئوهای مبارزه کریکت کوچولو و جربیل او بود؟ پانتومیم لباس زیر وحشتناک سم؟ یا، آن حضور افتخاری در قسمت 8 بود؟ هر چیزی که بینندگان را به این سریال فرعی دلپذیر و بیمارگونه جذب کرد، نتایج به وضوح مشخص شد، به طوری که این نمایش در 130 کشور به رتبه اول در Prime Video رسید و قبل از پخش فینال، فصل دوم تمدید شد.

 

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها