کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

رقابت اوپنهایمر و باربی برای گرفتن اسکار
زمان مطالعه : 2 دقیقه
Spread the love



رقابت اوپنهایمر و باربی برای گرفتن اسکار

رقابت اوپنهایمر و باربی برای گرفتن اسکار، فهرست بهترین فیلم ها با نزدیک شدن به پایان سال میلادی معرفی می شوند که در این میان فهرست انتخابهای موسسه فیلم آمریکا اهمیت زیادی دارد. این انتخابها در موفقیت و شکست فیلم ها در جشنوارها اهمیت دارد از جمله در جوایز اسکار طبق سابقه ای که در گذشته بوده است.

باربی هماهنگ

نتیجه انتخابهای موسسه فیلم آمریکا، نظرسنجی مطبوعات و منتقدان در سالهای اخیر در تعیین فهرست نامزدهای اسکار اثر گذار بوده است. فیلمهای اوپنهایمر، باربی و قاتلان ماه کامل در فهرست بهترین فیلمهای سال موسسه فیلم آمریکا دیده می شوند. اما موسسه فیلم آمریکا آثار ابر قهرمانی را هم فراموش نکرده و فیلم اسپایدر من را در فهرست خود گنجانده است فیلمهایی که معمولا منتقدان توجهی به آن ندارند. انتشار فهرست بهترینهای فیلم سال تا حدودی تکلیف جوایز اسکار را مشخص می کند.

 حضور فیلمهای باربی ساخت گرتا گرویگ و اوپنهایمر ساخت کریستوفر نولان در لیست بهترینهای سال 2023 باور کردنی بود. نتفلیکس هم از دیگر کمپانی های سازنده با داشتن دو فیلم با عنوان مایسترو، یک فیلم بیوگرافی به کارگردانی بردلی کوپر و فیلم می دسامبر یک کمدی سیاه به کارگردانی تاد هینز جلو زد.

علاوه بر رقابت اوپنهایمر و باربی برای گرفتن اسکار در این فهرست فیلمهای کارگردانان تازه کار هم به چشم می خورد مانند فیلم داستان آمریکایی کورد جفرسون، فیلم زندگی های گذشته سلین سانگ، فیلم دارندگان ساخته الکساندر پین و فیلمی از کارگردان مشهور هالیوود مارتین اسکورسیزی به نام قاتلان ماه کامل.

قرار گرفتن در فهرست بهترینهای موسسه فیلم آمریکا شانس برنده شدن در جوایز جشنواره های مختلف بخصوص اسکار را بیشتر می کند. اما فیلمهای مهم دیگری هم هستند که در این فهرست جای ندارند. از جمله فیلم فراری مایکل مان، منشا فیلم آوا دوورنی، رنگ بنفش ساخته بلیتز بازاوول و فیلم هوا ساخته بن افلک. از بین 10 فیلم برتر موسسه فیلم آمریکا معمولا 7 تا 8 فیلم به بخش نامزدی بهترین فیلم اسکار راه می یابند.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها