کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

مارتین اسکورسیزی با 10 نامزدی اسکار رکورددار کارگردانان زنده شد
زمان مطالعه : 3 دقیقه
Spread the love



 

 

مارتین اسکورسیزی با 10 نامزدی اسکار رکورددار کارگردانان زنده شد

قاتلان ماه گل Killers of the Flower Moon، دهمین نامزدی اسکار اسکورسیزی برای بهترین کارگردانی را رقم می‌زند. مارتین اسکورسیزی با کسب دهمین نامزدی بهترین کارگردانی برای فیلم « قاتلان ماه گل » در روز سه‌شنبه، رکورددار کارگردانان زنده شد. اسکورسیزی اولین بار در سال 1980 برای «گاو خشمگین» نامزد دریافت این جایزه شد و از آن زمان برای فیلم‌های «آخرین وسوسه مسیح»، «رفقای خوب»، «باندهای نیویورک»، «هوانورد»، «رفتگان»، «هوگو»، «گرگ وال استریت»، «آیرلندی» و اکنون «قاتلان ماه گل» نامزد دریافت این جایزه شده است. (تنها پیروزی اسکورسیزی در این بخش «رفتگان» است.)

…..

martin scorsese | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

……

ده نامزدی اسکورسیزی او را به دومین کارگردان پر نامزدی تاریخ سینما تبدیل می‌کند، تنها پس از ویلیام وایلر (که رکورد 12 نامزدی را دارد و در سال 1981 درگذشت). در همین حال، اسپیلبرگ با 9 نامزدی، از «ملاقات نزدیک از نوع سوم» در سال 1977 تا «Fabelmans» در سال 2022، در رتبه سوم قرار دارد. او در این بخش دو بار برنده شده است، برای «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان».

مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم «قاتلان گل ماه»، در مصاحبه‌ای با EW در مورد تصمیم خود برای کارگردانی این فیلم و همچنین دلیل تمایلش برای ظاهر شدن در فیلم برای یک حضور کوتاه و شکننده دیوار چهارم صحبت کرد. اسکورسیزی گفت که او می‌خواست این فیلم را به عنوان یک نمایشی از حقیقت بسازد، حتی اگر این به معنای قرار دادن آن در ژانر سرگرمی باشد.

……

Killers of the Flower Moon 08 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

……

وی گفت: «یکی از چیزهایی که در مورد آن بحث می‌کردیم این واقعیت بود که به خدا، بعد از همه چیز، این سرگرمی می‌شود»، اسکورسیزی در ماه نوامبر گفت: «و شما می‌توانید بگویید، خوب، این فیلم هم سرگرمی می‌شود، در این صورت باید مسئولیت آن را بر عهده بگیریم. امیدواریم که سرگرمی با عمقی باشد که شاید بتواند به نوعی حقیقت نزدیک شود.»

اسکورسیزی همچنین در مورد دلیل تمایلش برای ظاهر شدن در فیلم در لحظات پایانی آن صحبت کرد. او گفت که می‌خواست این کار را به عنوان یک راه برای شکستن دیوار چهارم و یادآوری به مخاطبان این واقعیت که این داستان واقعی است انجام دهد. «این یک راه برای شکستن دیوار چهارم بود، به مخاطبان یادآوری می‌کند که این یک داستان واقعی است،»

اسکورسیزی گفت. «این یک راه برای نشان دادن اینکه ما به اندازه کافی به این داستان اهمیت می‌دهیم که به آن احترام بگذاریم و آن را به درستی به تصویر بکشیم.» «قاتلان ماه گل» فیلمی درام تاریخی است که بر اساس کتابی به همین نام از دیوید گرانن ساخته شده است. این فیلم به بررسی چگونگی هدف قرار دادن و کشتن سیستماتیک اعضای قبیله اوساژ در دهه 1920 اوکلاهما توسط سفیدپوستان برای سرقت حقوق سرزمینی ارزشمند نفت آنها می‌پردازد.

…..

Killers of the Flower Moon 1 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

…..

فیلم «قاتلان ماه گل» در مجموع 10 نامزدی اسکار دریافت کرد، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن برای لیلی گلدستون و بهترین بازیگر مکمل مرد برای رابرت دنیرو.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها