کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

بهترین فیلم های سال 2023 بر اساس imdb
زمان مطالعه : 6 دقیقه
Spread the love



بهترین فیلم های سال 2023 بر اساس imdb

بهترین فیلم های سال 2023 بر اساس imdb، سال ۲۰۲۳ به پایان خود نزدیک می شود و برای جشن گرفتن یک سال پرفروش در سینما، ۱۰ فیلم برتر IMDb را در سراسر جهان و در ۱۰ کشور مختلف جهان ارائه می دهیم. فهرست ها را بررسی کنید تا ببینید کدام دنباله بیشترین محبوبیت را داشت، کدام انیمیشن در فهرست ۱۰ فیلم برتر ۹ کشور قرار گرفت و تاثیر باربنهایمر در سطح جهان چقدر بود.

 

اوپنهایمر

بیوگرافی تاریخی کریستوفر نولان، حرفه بحث‌برانگیز جی. رابرت، اوپنهایمر را در تابستان امسال بر روی پرده‌های سینما در سراسر جهان به نمایش گذاشت. همراهی انفجاری با باربی در یک آخر هفته تاریخ‌ساز در گیشه. شمارش معکوس برای پروژه بزرگ نولان از سال 2021 آغاز شد و اولین نمایش مورد انتظار آن 82.4 میلیون دلار در اولین هفته در ایالات متحده به دست آورد و همچنان به مدت یک ماه کامل در صدر فهرست IMDb باقی ماند و مقام اول را برای سال 2023 به دست آورد.

در حالی که این فیلم شور و شوق شادی‌آور همتای صورتی‌اش را برانگیخت، زمزمه‌هایی از پتانسیل جوایز اوپنهایمر با پخش شدن تیتراژ آغاز شد و انتظار می‌رود در مراسم اسکار 2024 نامزد بهترین فیلم، بهترین کارگردان و چندین دسته دیگر شود. اولین برد بزرگ آن جایگاهی در 250 فیلم برتر IMDb در تمام دوران، بر اساس رتبه‌بندی کاربران IMDb.

 

باربی

باور کردن اینکه زمانی باربی یک قمار گیشه به نظر می رسید، سخت است. به لطف جادوی گرتا گرویگ، عروسک اسباب‌بازی به شکل مارگو رابی جان گرفت، 1.44 میلیارد دلار در گیشه جهانی به جیب زد، در حالی که ساختار مردسالارانه را در سرزمین بومی باربی و در دنیای واقعی از هم پاشید. به ندرت فیلم‌ها توانسته‌اند گفتگوی فرهنگی را مانند دوران باربن‌هایمر ایجاد کنند، دورانی که طرفداران برای آخر هفته افتتاحیه لباس می‌پوشیدند، مردان احساس حمله می‌کردند.

 

نگهبانان کهکشان

جیمز گان رسما دوره خود را به عنوان نگهبانان کهکشان به پایان رسانده است و یک موفقیت گیشه ای از نظر احساسی را ارائه داده که سه گانه مورد علاقه طرفداران را به پایان می رساند. با گذراندن سه هفته در صدر MOVIEmeter، قسمت پایانی این سری – که بیش از 845 میلیون دلار در سراسر جهان و عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 را به دست آورد – ممکن است پایان نگهبانان را نشان ندهد، زیرا صحنه پس از تیتراژ بازگشت استار لرد را تایید کرد.

 

پری دریایی کوچولو

در موردی که فروش گیشه با هیاهو مطابقت نداشت، آخرین بازسازی لایو اکشن دیزنی از یک کلاسیک انیمیشن، سال را به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های 2023 آغاز کرد، اما با وجود یک افتتاحیه داخلی چشمگیر 95.6 میلیون دلاری در آخر هفته برای رسیدن به انتظارات درآمد جهانی تلاش کرد.

علاقه به پری دریایی کوچولو این فیلم را به مدت دو هفته در صدر MOVIEmeter IMDb قرار داد، زیرا بازدیدکنندگان به سایت هجوم آوردند تا ببینند چه کسی شخصیت‌های نمادین آریل (هالی بیلی، در یک اجرای ستاره ساز)، اورسولا (ملیسا مک کارتی)، پادشاه تریتون (خاویر باردم) و موارد دیگر را زنده می‌کند.

 

جان ویک 4

کیانو ریوز کسی است که یک فرنچایز فیلم برای موفقیت فزاینده با هر دنباله جدید نیاز دارد. جان ویک 4 با فروش باورنکردنی 440 میلیون دلاری در گیشه جهانی، بهترین عملکرد فرنچایز را تا به امروز رقم زد. این فیلم شاهد رویارویی جان ویک، قاتلی حرفه‌ای که به جای دیالوگ بر اکشن استخوان‌سوز تمرکز می‌کند.

جان ویک پس از اکرانش در ماه مارس به رتبه اول جدول MOVIEmeter ما رسید. بازگشت او برای قسمت پنجم تقریباً تضمین شده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که هر دنباله‌ای در یک مسیر جدید حرکت خواهد کرد.

 

ماریو لوله

ماریو لوله کش در سال 2023 به پرده بازگشت تا گیشه را مانند یک بلوک علامت سوال خرد کند. فیلم Universal’s با فروش خیره کننده 1.36 میلیارد دلاری در سراسر جهان، به دومین فیلم پرفروش سال و موفق ترین اقتباس از بازی های ویدیویی در تمام دوران تبدیل شد.

علاوه بر این، با آهنگ عاشقانه Bowser Peaches  که توسط Jack Black اجرا شد، به Billboard Top 100 رسید. منتقدان در مورد داستان انیمیشن این فیلم نظرات متفاوتی داشتند، اما طرفداران عاشق ماجراجویی Mushroom Kingdom شدند و فیلم The Super Mario Bros را در زمان اکران به صدر جدول MOVIEMeter فرستادند.

 

پنج شب در فردی

ترسناک‌ترین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ موفقیت جاش هاچرسون و متیو لیلارد را به پرده‌های بزرگ بازگرداند و به بزرگ‌ترین اکران سینمایی تاکنون برای بلوم‌هاوس، شرکت تولیدی که بازار جهانی وحشت را در اختیار دارد، تبدیل شد. در حالی که ممکن است فیلم اول برای طرفداران پرشور FNAF به اندازه کافی خونین نبوده باشد، تعداد زیاد تخم‌مرغ عید پاک آن، مجموعه‌ای از دنباله‌های بالقوه، اسپین‌آف‌ها و حتی شاید پیش‌ درآمدی را ایجاد کرد. Fazbear and Co برای دو هفته در ماه اکتبر در صدر جدول MOVIEmeter  قرار داشت و این فیلم همچنان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ در اوج است.

 

Spider-Man: Across the Spider-Verse

دنباله Into the Spider-Verse فرنچایز را به ارتفاعات جدیدی رساند و پس از 12 روز از مجموع فروش 384.5 میلیون دلاری سلف خود گذشت و به ششمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. با بازی با تم چند جهانی، دو نسخه از این فیلم با تفاوت‌های جزئی در دیالوگ و انیمیشن در سینماها اکران شد که طرفداران را در حدس و گمان نگه می‌داشت، در حالی که سعی می‌کردند با 280 نسخه مختلف از مرد عنکبوتی که در فیلم ظاهر شدند، از جمله تازه واردهای مورد علاقه طرفداران مانند Spider-Punk (Daniel Kaluuya)، Spider-Woman (Issa Rae)، و Spider-Man India (Karan Soni) همگام شوند.

 

قاتلان ماه کامل، Killers of the Flower Moon

در سال 2023، خواندن اعداد گیشه از خواندن برگ های چای سخت تر بود و بازده فیلم جدید مارتین اسکورسیزی در نگاه اول ممکن است متوسط به نظر می رسید. با این حال، هالیوود این فیلم را یک موفقیت بزرگ لقب داده است.

قاتلان ماه کامل یک فیلم 206 دقیقه ای با دوره زمانی طولانی است که در مقابل اولین فیلم کنسرت اکران گسترده تیلور سویفت و یک اکران تضمینی در استریم در آینده نزدیک اکران شد و حتی با وجود همه این کارت‌ها که بر ضد آن انباشته شده بود، بیست و هفتمین فیلم بلند این کارگردان افسانه‌ای، 44 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه جهانی به خانه برد، نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و در بهترین‌های 2023 IMDb قرار گرفت.

 

فلش، The Flash

حتی اگر The Flash در گیشه با مخاطبان ارتباط برقرار نکرد، اما مطمئناً در سال 2023 طرفداران را به IMDb کشاند. برادران وارنر با توجه به جنجال‌های ستاره Ezra Miller و این واقعیت که همه می‌دانستند این دوره رسمی DCEU است، تلاش کردند تا این فیلم را به بازار عرضه کنند (جهان DC تحت سرپرستی دو نفر از سران جدید استودیو، جیمز گان و پیتر سفران، به طور کامل راه‌اندازی مجدد می‌شود).

با این حال، اندی موشیتی، کارگردان، با حضور شخصیت‌های مختلف از سوپر قهرمانان DC در طول تاریخ سینما و تلویزیون، خدمات طرفداران چند وجهی را افزایش داد. بنابراین، در حالی که این فیلم در سینماها با مشکل مواجه شد، IMDb به ابزاری برای همه تبدیل شد که تعجب می‌کردند که چند بتمن و سوپرمن قبلی می‌توانند روی صفحه ببینند؟

با این حال با بررسی بهترین فیلم های سال 2023 بر اساس imdb، می توان انتظار داشت که فیلم های باربی و اوپنهایمر پیشتاز در فهرست جشنواره ها باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها