کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

اعلام نامزدهای اسکار 2024
زمان مطالعه : 5 دقیقه
Spread the love



اعلام نامزدهای اسکار 2024

نامزدهای اسکار ۲۰۲۴: اپنهایمر به بالا می‌پرد، باربی نادیده گرفته شده و چیزهای فقیر همچنان خیلی فقیر نیست. اپنهایمر راه را نشان می‌دهد، با چیزهای فقیر و قاتلان ماه گل که نزدیک به این اثر هستند. با این حال، باربی تعداد زیادی از نامزدها را از دست داد. در ادامه، جزئیات نامزدهای جوایز Oscar Awards، اسکار امسال آورده شده است.نامزدها به طور عمده به انتظار می‌رفتند، با اوپنهایمر کریستوفر نولان که راه را نشان می‌دهد و خود را به عنوان برترین نامزد مراسم مارس معرفی کرده است.

این فیلم دارای ۱۳ نامزدی است، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اصلی، ویرایش و فیلمنامه اقتباس شده. هرچند که نولان به عنوان آثار بزرگ بودجه‌ای دوره‌اش شناخته می‌شود، اما هرگز جایزه اسکار نگرفته است و هیچ یک از فیلم‌هایش بهترین فیلم نگرفته‌اند. به نظر می‌رسد این امکان وجود داشته باشد که این سال برنده شود. با این حال، در حالی که اپنهایمر موفق بود، همکار ترکیبی از آن به نام باربنهایمر تا حدی دچار مشکل شد.

همانطور که در نامزدهای اخیر بفتا (BAFTA) هم بود، به وضوح مشخص است که باربی از محبوبیت خارج شده است، زیرا فیلم (که تا حدی شگفت‌آور است) به دو دسته مهم که می‌بایست در آنها حضور داشته باشد، یعنی بهترین کارگردانی برای گرتا گرویگ و بهترین بازیگر زن برای مارگو رابی، دست پیدا نکرد. این فیلم تنها هشت نامزد دارد که دو تای آن در همان دسته بهترین آهنگ رقابت می‌کنند.

…..

leads the way hamahang | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

…..

در جایگاه دوم پشت اپوس سه ساعته نولان، «چیزهای فقیر»، فانتزی گوتیک/استیم‌پانک یورگوس لانتیموس است که سال گذشته جایزه لئون طلایی را در جشنواره فیلم ونیس برنده شد. این فیلم ۱۱ نامزدی کسب کرده است، از جمله بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی و بازیگر نقش اول، یک دسته که در آن اما استون به عنوان برترین نامزد و بزرگترین رقیب برای بازیگر آلمانی ساندرا هولر (تشریح یک فرود) و لیلی گلداستون (قاتلان گل ماه) به نظر می‌آید.

«چیزهای فقیر» این ماه ابتدایی هفت جایزه گلدن گلوب را کسب کرد، از جمله برنده اما استون به عنوان بهترین بازیگر در یک کمدی یا موزیکال و یکی از فیلم‌های ناپذیر این سال است. در جایگاه سوم (و آخرین فیلمی که دارای ده یا بیشتر نامزدی است) فیلم «قاتلان ماه گل» مارتین اسکورسیزی قرار دارد با ۱۰ نامزدی اما با شگفتی از نظر فیلمنامه اقتباسی برتر. مارتین اسکورسیزی در دسته بهترین کارگردان دهمین نامزدی خود را کسب می‌کند، که یک رکورد برای یک کارگردان زنده است و استیون اسپیلبرگ را به عنوان بیشترین نامزد زنده تاریخ می‌پیوندد. به عنوان یادآوری، او تنها یک بار برای فیلم «دپارتد» سال ۲۰۰۷ این جایزه را کسب کرده است.

…..

Killers of the Flower Moon hamahang 2 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

…..

در جاهای دیگر، برنده جایزه طلایی پالم دور (Palme d’Or)، «تشریح یک فرود» به کارگردانی ژوستین تریه، عملکرد بسیار خوبی داشت و در مجموع پنج نامزدی به دست آورد، از جمله بهترین کارگردان و بهترین بازیگر برای ساندرا هولر. این فیلم در طول فصل جوایز، شتاب مثبتی به خود گرفته است، و فرانسه احتمالاً از انتخاب طعم چیزها به جای تشریح یک فرود برای انتخاب بهترین فیچر بین‌المللی خود پشیمان شده است.

مصاحبه ما با ساندرا هولر را که در دو فیلم نامزد اسکار حضور دارد، یعنی تشریح یک فرود و منطقه علاقه بررسی کنید. اضافه کردن کارگردان فرانسوی به دسته بهترین کارگردان به طور کامل معجزه‌آسا نیست، اما بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که گرتا گرویگ احتمالاً جای او را خواهد گرفت. تریه تنها کارگردان زن نامزد شده در امسال است، و مهم است به یاد داشت که دو نفر از سه برنده اخیر بهترین کارگردان زن بوده‌اند (شلوئه ژائو در سال ۲۰۲۱ برای نومدلند و جین کمپیون در سال ۲۰۲۲ برای قدرت سگ) هرچند که سال گذشته تمام نامزدها مرد بودند (که توسط دانیل کوان و دانیل شاینرت برای همه‌جا و همه‌چیز همزمان برنده شد).

…..

hamahang1 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

……

به همراه تریت، اسکورسیزی (قاتلان گل ماه)، نولان (اپنهایمر)، لانتیموس (چیزهای فقیر) و جاناتان گلازر (منطقه علاقه) حضور دارند. درام تاریخی و ترسناک کارگردان بریتانیایی پنج نامزدی کسب کرده است، از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم خارجی (که بریتانیا را نماینده می‌کند). این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم‌های اروپایی قرن ۲۱ در لیست ما قرار گرفته است، و ما امیدواریم که خالی از جایزه به خانه برنگردد.

این فیلم به دسته بهترین فیلم خارجی با Io Capitano از ماتئو گارونه (ایتالیا)، Society of the Snow از جی. ای. بایونا، The Teachers’ Lounge از ایلکر چاتاک (آلمان) و Perfect Days از ویم وندرز پیوسته است و به عنوان یکی از برترین نامزدها به نظر می‌آید. این فیلم قبلاً در لیست بهترین فیلم‌های اروپایی قرن ۲۱ ما قرار گرفته است و ما امیدواریم که خالی از جایزه به خانه نرود.

در میان نادیده گرفته‌شدگان اصلی، به غیر از مشکلات باربی: بردلی کوپر در دسته بهترین کارگردان برای فیلم «مایسترو» نادیده گرفته شد؛ همچنین برای سلین سونگ و اقدام کارگردانی شگفت‌آور و موفق او در فیلم زندگی‌های گذشته، فیلم مورد علاقه ما در سال ۲۰۲۳ که تنها دو نامزدی (بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اصلی) دریافت کرد؛ هیچ چیز برای ناتالی پورتمن، جولیان مور یا چارلز ملتون برای فیلم «می دسامبر»، درام جذاب تاد هینز؛ و هیچ چیز برای «اوریجین» اوا دوورنیه، با وجود یک کمپین آخرین لحظه مشابه با کمپینی که سال گذشته به اندرئا رایزبرو یک نامزد جایزه بازیگری غیرمنتظره داد.

…..

Oppenheimer hamahang2 | دنیای فیلم و سریال همآهنگ

…..

مجری برنامه شبانه جیمی کیمل میزبان مراسم اسکار امسال از لس‌آنجلس در روز ۱۰ مارس خواهد بود، و می‌توانید حدس بزنید که احتمالاً «اپنهایمر» جوایز را به خانه خواهد برد. ممکن است لازم باشد که این پدیده فرهنگی سال ۲۰۲۳ را از این به بعد «اپنهایمرنی» نام‌گذاری کنیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
ایمیل:

دیدگاه ها