کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

رابرت داونی جونیور

 

رابرت داونی جونیور Robert John Downey Jr، (متولد ۴ آوریل ۱۹۶۵) یک بازیگر آمریکایی است. فیلم‌های او به عنوان بازیگر اصلی بیش از ۱۴ میلیارد دلار در سراسر جهان کسب کرده‌اند، که او را یکی از برترین بازیگران با درآمد بالا در تمام دوران می‌سازد. حرفهٔ داونی توسط موفقیت‌های ابتدایی، دوره‌ای از مشکلات مربوط به مواد مخدر و درگیری با قانون و یک افزایش ناگهانی در موفقیت محبوب و تجاری در دهه ۲۰۰۰ مشخص شده است. در سال ۲۰۰۸، داونی توسط مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر مؤثرترین افراد جهان نام‌گذاری شد. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، او توسط فوربس به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود لیست شده بود.

 

در سن پنج سالگی، داونی با بازی در فیلم پاند پدرش، رابرت داونی سنیور، در سال ۱۹۷۰ به عنوان بازیگری شروع کرد. سپس با گروه برت پک در فیلم‌های نوجوانان عجیب علمی (۱۹۸۵) و کمتر از صفر (۱۹۸۷) کار کرد. نقش داونی در فیلم زندگینامه چارلی چاپلین در سال ۱۹۹۲، موجب دریافت او جایزه بفتا شد.

 

پس از یک مدت در مرکز درمان وابستگی به مواد مخدر کورکوران برای اتهامات مرتبط با مواد مخدر، او در سال ۲۰۰۰ به مجموعه تلویزیونی آلی مک‌بیل پیوست و برای این نقش جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. داونی از برنامه در سال ۲۰۰۱ به دلیل اتهامات اضافی مواد مخدر اخراج شد. او در یک برنامه درمان مواد مخدر تحت نظارت دادگاه ماند و از سال ۲۰۰۳ به صمیمیت خود ادامه داده است. ار اخرین اثار او می توان به سریال دلسوز The Sympathizer 2024 اشاره کرد.

 

list