کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

ساموئل ال جکسون

 

ساموئل ال جکسون Samuel Leroy Jackson، (متولد ۲۱ دسامبر ۱۹۴۸) یک بازیگر آمریکایی است. او یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران نسل خود است و فیلم‌هایی که در آنها حضور داشته‌است به طور جمعی به بیش از ۲۷ میلیارد دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرده‌اند، که او را با بالاترین درآمد فیلم‌های تاریخ می‌سازد. در سال ۲۰۲۲، او جایزه افتخاری اکادمی را به عنوان “یک آیکون فرهنگی که کار پویای او در سبک‌ها و نسل‌ها و مخاطبان سراسر جهان بازتاب داشته است” دریافت کرد.

 

جکسون در سال ۱۹۸۰ با نمایش حرفه‌ای خود در تئاتر عمومی در نمایش مادر شجاعت و فرزندانش شروع کرد. از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳، نقش لوییس هندرسون خصوصی را در نمایش یک سرباز در بروکلین ایفا کرد. او همچنین نقش بوی ویلی را در اثر «درس پیانو» اوگوست ویلسون در سال ۱۹۸۷ در تئاتر نمایشی ییل ایفا کرد. او نقش مارتین لوتر کینگ جونیور را در نمایش برادوی “قله” (۲۰۱۱) ایفا کرد. او در بازی دوکر چارلز در نمایش تئاتری در سال ۲۰۲۲ بازگشت به برادوی و در اثر درس پیانو بازی کرد، که منجر به نامزدی او برای جایزه تونی بهترین بازیگر نقش فرعی در یک نمایش شد. از اخرین اثار او می توان به فیلم آسیب دیده Damaged 2024 اشاره کرد.

 

 

list