کاربر گرامی شما می توانید با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل بدون نیاز به خرید اشتراک به محتوای سرویس هماهنگ دسترسی داشته باشید.

اما واتسون

 

اما واتسون Emma Watson (متولد 15 آپریل 1990) یک بازیگر، کارگردان و تهیه کننده انگلیسی است. او به خاطر نقش‌ هایش در فیلم‌ های بلوکباستر و مستقل شناخته شده‌است. وی جوایزی از جمله جایزه هنرمند جوان و سه جایزه فیلم MTV را دریافت کرده‌ است. او در سال 2015 توسط مجله تایم به عنوان یکی از 100 نفر تاثیرگذار در جهان معرفی شد.

 

واتسون دروس دبیرستان دانشوران (در مرکز انگلستان) را فرا گرفت و هنر تئاتر را در شعبه آکسفورد موسسه هنر تئاتر Stagecoach تحصیل کرد. به عنوان یک کودک، او پس از به دست آوردن نخستین نقش حرفه‌ ای خود به عنوان هرمیون گرینجر در سری فیلم‌ های هری پاتر از جمله هری پاتر و تالار اسرار 2 Harry Potter and the Chamber of Secrets به یک ستاره تبدیل شد.

 

از سال 2011 تا 2014، واتسون وقت خود را بین کار در فیلم‌ ها و ادامه تحصیلاتش تقسیم کرد و در ماه می 2014 از دانشگاه براون با مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی فارغ‌ التحصیل شد. در همان سال، او به عنوان نماینده‌ی سفیر خیریه زنان سازمان ملل متحد منصوب شد و به اطلاق کمپین و برای او سازمان ملل متحد که برای برابری جنسیتی اقدام می‌کند، کمک کرد.

 

از دیگر آثار با نقش آفرینی وی می توان به فیلم مزایای گوشه گیر بودن The Perks of Being a Wallflower 2012، فیلم حلقه بلینگ The Bling Ring 2013، فیلم دیو و دلبر Beauty and the Beast 2017، فیلم زنان کوچک Little Women 2019، کلونیا The Colony 2015 و… اشاره کرد.

 

list